Quan som a la platja i tenim gana, a vegades costa trobar un lloc per poder picar alguna cosa saludable. La majoria de bars de platja solen tenir snacks processats, com patates fregides, gelats, hamburgueses… i és difícil trobar opcions més saludables.

Per evitar caure en la temptació de menjar qualsevol cosa, és clau planificar-se i preparar el que ens endurem de casa.

Quan pensem en un snack saludable per endur a la platja, hem de pensar sobretot en la comoditat de transport i de menjar. És a dir, hem de pensar en una cosa que, d’una banda, no ens sigui incòmode de portar ni pesi massa i, de l’altra, que sigui fàcil de menjar, que no ens deixi les mans enganxoses o regalimi.

Amb aquestes consignes, us proposem set snacks per endur a la platja aquest estiu:

  1. Fruits secs

Són un aliment molt fàcil de transportar i de menjar que ajuda a matar el cuc quan tinguem gana. A més, són un aliment nutritiu i saciant, ja que contenen proteïnes i greixos saludables.

Un grapat d’uns 30-50 g és la quantitat ideal.

  1. Barretes energètiques

Un altre format per consumir fruits secs són les barretes energètiques. Això sí; perquè siguin saludables cal triar les que no tenen sucres afegits. Les millors opcions són les barretes fetes amb base de fruits secs i endolcides amb dàtils, panses o orellanes.

Si us agrada cuinar, una gran opció és fer-les a casa. Us deixem algunes idees:

  1. Peça de fruita

El més còmode és triar fruites que siguin fàcils de prendre tal qual, sense necessitat d’haver-les de pelar i que no regalimin massa, com els albercocs, la poma o el plàtan. Si teniu temps, una altra opció és preparar una carmanyola amb la fruita ja tallada per poder menjar de manera fàcil i còmoda amb una forquilla.

Les fruites són una opció lleugera, hidratant i que aporta molts micronutrients: vitamines, minerals i antioxidants.

  1. Verdures i fruites deshidratades

Una gran alternativa per consumir fruites i verdures a la platja, ja que ocupen poc espai a la bossa i són fàcils de portar.

Un exemple serien les xips de VitaSnack, ecològiques i crudiveganes, deshidratades a baixa temperatura per preservar-ne totes les propietats.

En podeu trobar de fruites (taronja, poma, mango, pinya, papaia…), verdures (tomàquet, bròquil, carbassó, pastanaga, remolatxa…) o barrejades, amb una mescla de fruites o verdures diferents.

  1. Torrades sense gluten

Són opcions que ens poden servir per menjar soles, ja que així ja són bones, o per acompanyar amb un paté vegetal. Ens podem endur un hummus o un guacamole casolans en una carmanyola petita i sucar-hi les torrades.

En podem trobar de molts tipus diferents. Hi ha torrades crudiveganes preparades a temperatures inferiors als 42 ºC per preservar-ne tots els nutrients i fetes a partir de llavors, fruits secs, fajol o quinoa i espècies, com les de Vita Organic; n’hi ha de cruixents fetes amb farina sense gluten, com les de The Foods of Athenry; i també podem optar per les clàssiques coquetes d’arròs o blat de moro de Kallo.

  1. Púding de chía

És una preparació fàcil d’emportar, ja que només ens cal un pot de vidre; i fàcil de menjar, perquè només cal una cullereta.

Només cal que barregeu, dins el pot de vidre, 200 ml de la beguda vegetal, la que més us agradi, amb 3 cullerades soperes llavors de chía i espècies al gust. Us el poseu dins la bossa de platja i, amb el temps, es farà el púding. Així quan el vulgueu prendre, ja estarà fet!

A més, us podeu endur una altra carmanyola petita amb fruita tallada i/o fruits secs i posar-los per sobre el púding a l’hora de menjar.

Si preneu lactis, podeu fer el mateix amb un iogurt natural o quefir de cabra o ovella.

  1. Truita del dia anterior

Si us ha sobrat un tros de truita de patates o de verdures del dia anterior, emportar-se’n un tall a la platja també és una gran idea! Serà una opció saciant i molt nutritiva.

La podeu tallar a daus i emportar-vos-la en una carmanyola, amb una forquilla.

  1. Entrepà

Una opció clàssica que resulta útil perquè és molt fàcil de transportar i menjar. No obstant això, un entrepà petit serà una bona opció sempre que triem un pa integral de qualitat, fet amb massa mare i fermentació llarga, i un farciment saludable.

Us deixem algunes idees:

  • Hummus amb làmines de tomàquet i fulles d’espinacs
  • Olivada negra amb formatge de cabra i ruca
  • Paté de pastanaga i sardines
  • Alvocat amb carbassó a la planxa

Tots aquests productes els trobareu a Obbio (C. Muntaner, 177, Barcelona), el supermercat i espai de referència d’alimentació i vida saludable a Barcelona!