Malgrat tot, això no és tan fàcil, ja que tenim al davant una època de l’any molt exigent i les agendes es tornen a omplir d’activitats i feina. I l’alimentació és gairebé sempre un aspecte que acabem deixant de banda, ja que, senzillament, no hi ha temps per fer-ho bé. Què podem fer per no caure en opcions d’emergència no saludables que ens treuen de la dificultat, però ens hipotequen la salut?

1- Omplir el rebost amb aliments pràctics i sans

Tenir opcions saludables al rebost que puguin ajudar-nos a resoldre de la millor manera els àpats familiars és, sens dubte, una gran idea, sempre que triem bé els productes.

Ja sabem que hi ha un munt d’alternatives industrials molt poc interessants que, tot i que són accessibles econòmicament, no hauríem de tenir a casa. En canvi, fer una bona reserva de llavors, fruits secs, cereals integrals, llegums, espècies, si són de bona qualitat, és sempre de gran ajuda.

Un altre producte de rebost especialment interessant és el brou, ja que, si està elaborat amb ingredients de bona qualitat, és una aportació nutricional valuosíssim i, a més, pot enriquir gairebé qualsevol plat. A més, és d’aquests productes que moltes vegades no fem servir perquè cal molt de temps per fer-los i, de fet, n’hi ha ja d’elaborats d’altíssim nivell.

La casa Aneto proposa entre la seva gamma el de pollastre ecològic, elaborat a partir de verdures i pollastre provinents de l’agricultura i ramaderia ecològiques. El seu sabor és intens i això és degut no només al fet que els ingredients són frescos, naturals i acuradament escollits sinó també al fet que és elaborat durant hores i a foc lent, i no té lactosa, gluten ni ous. Igual que fet a casa, ja que Aneto no fa servir concentrats, deshidratats ni aromes afegits.

El brou de pollastre és ideal per gaudir sol o com a base de sopes, cremes o guisats, que en aquesta època comencen a venir de gust. I, a més, és un aportació nutricional excel·lent, ja que és ric en vitamina A i també en calci i ferro. Definitivament, una base molt pràctica i amb un extra de nutrició per al rebost familiar.

2- Planificar el menú setmanal

Fer una planificació setmanal de menú, amb llista de compra, és també temps i energia que guanyarem a favor i, a més, farà que els àpats siguin saludables i nutritives.

Qui no s’ha trobat mai que era l’hora del sopar i no tenia res previst, i ha hagut de sortir a resoldre’l amb productes de mala qualitat? No hi ha alternativa: per poder portar una alimentació sana i no tornar-se boig en l’intent és fonamental dedicar una estona a planificar i comprar.

Tenir en compte el menú escolar és interessant, no només per no repetir sinó també per aconseguir una alimentació més equilibrada i més neta.

3- Preparar fons de nevera

Els fons de nevera són preparacions que es fan un cop i serveixen per a diversos dies. És tan fàcil com posar els quatre focs i preparar un cereal integral, una mica de verdura al vapor, uns llegums i uns ous durs, per exemple. Després es reserva tot a la nevera i es va utilitzant i combinant de diferents maneres: un dia s’escalfen els llegums amb una mica de verdura, un altre dia es trituren i se’n fa hummus, un dia les verdures serveixen per fer una amanida tèbia amb l’ou i el cereal integral i un altre dia es fan servir per fer una crema o un puré. I així amb tot. Els fons de nevera són una gran ajuda per als que necessiten resoldre àpats de manera pràctica i es neguen a recórrer a paquets amb etiquetes difícils d’entendre.

Alimentar-se correctament no és una missió impossible, encara que falti el temps, si tenim en compte aquestes tres maneres de simplificar la feina a la cuina. Són hàbits fàcils d’adquirir i, sobretot, molt valuosos per encarar els mesos de fred que s’acosten amb el cos i la ment nodrida. Feliç i nutritiva tornada a l’escola!