Knowcosters. Cuando el low cost es el mal

Ets el que menges. Ets el que consumeixes. Això és el que explica aquest llibre sobre el nostre comportament com a consumidors. Perquè escollir un producte és gairebé com votar i comporta tota una reacció en cadena.

Inici  ›  Llibres  2 de desembre 2013 | Actualitzat el 3 de desembre 2013

Knowcosters. Cuando el low cost es el mal


Editorial
Pàgs.:
Preu:

Quan triem un producte, li donem suport i, de retruc, a l’empresa que l’ha produït i a l’entorn econòmic i social en què ha estat elaborat. Així és com construïm el món en què vivim.

Aquesta publicació posa en dubte tota la cultura de baix cost: outlets, marques blanques…Perquè vendre més barat implica produir més barat i, per tant, reduir la qualitat de les matèries primeres, deslocalitzar, tenir mà d’obra més barata… L’alternativa? Canviar el producte que escollim, consumir-ne menys o deixar de consumir-ne… Sigui com sigui, l’important és ser conscients de la decisió que estem prenent.

Darrere d’aquest llibre hi ha la filosofia de consum Knowcost, que proposa consumir com pensem, coneixent els costos visibles del producte (el preu de venda al públic) i també els costos indirectes, que no es veuen però que paguem tots: el cost de l’estat del benestar i el cost del planeta.

A Etselquemenges hem tractat sovint aquesta temàtica. Recuperem alguns articles relacionats amb el consum i d’altres que expliquen com el sector agrari busca vies de progrés noves (la producció ecològica certificada n’és una):

Grups de consum: jo decideixo

Les cooperatives de consum ecològic

Per què costa el que costa l’ecològic?

Consum responsable

Comentaris
PUBLICITAT

amunt

EBOOK GRATIS:
"21 Aliments claus per una vida healthy"

Gaudeix cada setmana de les nostres NEWS