powerwalking-730

És un esport que s’ha posat de moda perquè molts famosos el practiquen, i que consisteix a caminar com a mínim 45-60 minuts seguits amb una certa postura: esquena recta, abdomen i glutis lleugerament contrets, espatlla enrere, mirant cap endavant i amb un dels peus sempre en contacte amb el terra (d’aquesta manera no hi ha impacte i les articulacions no pateixen tant com quan es corre). Els braços han d’estar en moviment constant perquè els músculs de la part superior del tronc també treballin.

És l’opció ideal per a persones que volen fer exercici i no tenen la forma física adequada per practicar un altre esport més energètic o de més impacte.

És l’opció ideal per a persones que volen fer exercici i no tenen la forma física adequada per practicar un altre esport més energètic o de més impacte.

La respiració és molt important i també la intensitat, que hauria d’oscil·lar entre el 65-75% de la freqüència cardíaca màxima. Per poder saber quin és aquest percentatge cal conèixer la freqüència cardíaca màxima en nombres absoluts de cada persona a través de la fórmula [FCmàx = 220 – edat] i portar un pulsòmetre que indiqui en tant per cent a quina freqüència es va a cada moment.

Es practica a l’aire lliure i si és en hores de sol aporta vitamina D, relacionada amb el metabolisme del calci i el fòsfor, el moviment muscular correcte i el bon funcionament del sistema nerviós i immune.

Com en tot esport, la hidratació és essencial; per consegüent s’ha de portar a sobre una ampolla d’aigua per evitar la deshidratació; sobretot si es practica en hores puntes de sol.

Si l’exercici dura menys d’una hora, no cal aportar hidrats de carboni durant la pràctica, però en acabar sí. En les hores posteriors no és necessari fer àpats de gran contingut calòric, simplement cal seguir una dieta equilibrada.

Si l’exercici supera l’hora, la persona hauria de consultar-ho amb un dietista especialitzat en esport perquè li programi una dieta segons la duració i la intensitat de l’activitat.

En conclusió, el “powerwalking” és un esport de moda basat a caminar amb una certa postura i intensitat en un temps determinat, amb l’objectiu de fer exercici d’una manera moderada i a l’aire lliure. Si es fa durant menys d’una hora, només cal una bona hidratació durant la pràctica i seguir una alimentació equilibrada sense excés calòric en els àpats posteriors.

Article escrit per:

laura solerLaura Soler
Nutricionista
Màster en nutrició de l’activitat física i l’esport (UB)