10 cremes i sopes d’hivern amb ingredients de temporada

10 cremes i sopes d’hivern amb ingredients de temporada

Ja ha arribat el fred i el cos ens demana preparacions calentes i aliments reconstituents, energètics i rics amb vitamines que ens ajudin a escalfar-nos i a mantenir les defenses fortes com un roure. Els caldos, les sopes i les cremes calentes són ideals per aquesta època de l’any, en què grips, constipats, virus, mocs i altres malalties o afectacions respiratòries ens amenacen constantment.

Com tractar i evitar la permeabilitat intestinal

Com tractar i evitar la permeabilitat intestinal

No només amb una bona alimentació i unes bones pautes alimentàries podem restaurar i regenerar aquesta barrera, sinó que hi ha extractes de plantes, aminoàcids, minerals i vitamines que ens poden ajudar a aconseguir una condició òptima de la barrera intestinal. Quins són?

DESTAQUEM
ETSTV
PUBLICITAT
ACTIVITATS
Mites i collonades de l’alimentació

Mites i collonades de l’alimentació

El nutricionista Marc Vergés ens ajudarà a veure-hi clar abordant alguns dels grans mites que envolten l’alimentació. Analitzarem el missatge de professionals que afirmen que, si eliminem el gluten de la dieta, tindrem alguna mancança. Esbrinarem per què és absurd contar amb quilocalories i quins valors hem d’entendre per aprimar-nos i alhora gaudir d’una bona salut. Per això també haurem d’abordar el tema dels lactis, de la piràmide alimentària i de la distribució dels àpats.

DESTAQUEM
Decideix quanta fibra vols als sucs

Decideix quanta fibra vols als sucs

siQuri presenta el seu nou model d’extractor de sucs, la Juicepresso Fiber Control, amb capacitat de regular la quantitat de fibra, un sistema d’extracció més potent i capacitat d’autoneteja.

PUBLICITAT
Amanida detox de col xinesa amb dukkah cruixent i sanador

Amanida detox de col xinesa amb dukkah cruixent i sanador

Una amanida de col xinesa plena d'enzims, vitamines i ferments beneficiosos amb un dukkah deliciós i cruixent que ens aportarà energia reparadora. Aquest cop, per assegurar-nos una bona digestió, he optat per fer a la col un lleuger premsat amb vinagre d’umeboshi que farà que, a més, netegem l'organisme dels excessos nadalencs i comencem l'any nou amb energia renovada.

12 joguines protagonitzades per aliments sans

12 joguines protagonitzades per aliments sans

Pensant en els Reis hem volgut parlar de regals per als més petits sobre alimentació saludable. Les joguines poden ser molt educatives i contribuir a fer que els nostres fills reconeguin, des de ben petits, quines fruites i verdures han de formar part dels seus àpats diaris.

PUBLICITAT
L’api-rave

L’api-rave

Lletjot per fora, suau i dolç per dins. Així és l’api-rave, api-nap o arrel d'api, molt conegut per la seva denominació francesa: céléri. Es tracta d'una arrel bulbosa poc coneguda, però us sorprendrà la versatilitat que té a la cuina.

Sopars ràpids i sans

Sopars ràpids i sans

El sopar, l’àpat més perillós. Si més no perquè és el que menys cuidem: arribem d’estar tot el dia amunt i avall cansats, amb feina per fer a casa i amb molta gana.

Bendita Helena, "Comfort Food" saludable a les Corts

Bendita Helena, “Comfort Food” saludable a les Corts

Aquest restaurant flexitarià, la fórmula del qual és el "Comfort Food", omple de vida tot el barri de les Corts de Barcelona. La seva "beneïda pastisseria", feta sense aliments refinats, és sens dubte un autèntic regal per al paladar. També destaca per plats creatius que envaeixen el seu menú del dia i la carta fixa amb combinacions per picar a totes hores.

Hamburgueses, croquetes, mandonguilles i canapès de reaprofitament

Hamburgueses, croquetes, mandonguilles i canapès de reaprofitament

Una manera senzilla d'aprofitar les sobres dels liquats és fer plats per a l'hora de dinar, com, per exemple, hamburgueses, croquetes, mandonguilles o canapès. És una bona idea per aprofitar les hortalisses dels liquats i incorporar-los als àpats principals, alhora que ens estalviem temps de preparació i cocció.

Curs d'esmorzars sans i ràpids

Curs d’esmorzars sans i ràpids

Curs online de 15 dies que inclou 17 receptes en vídeo dolces i salades d'esmorzars sans, ràpids variats i deliciosos. Entre la pitjor broixeria industrial i els sucs verds o el púding de chía, hi ha un ventall infinit de possibilitats, més amables, més adequades al paladar de la majoria de la població. Durant 15 dies veuràs receptes curtes i ràpides en vídeo amb opcions dolçes, salades i begudes.

Les torrades que fan onades

Les torrades que fan onades

En un país de panarres, ens costa molt dinar i sopar sense acompanyar el plat amb una mica de pa. Ens agrada sucar el pa, però, encara que l’àpat no sigui de cullera, també necessitem “recollir” les verdures o l’arròs amb dos dits de molla. De totes maneres, com que ja sabem que, del pa, no en podem abusar, els darrers anys han sortit tot tipus de barretes o torradetes de pa elaborades amb cereals, amb gluten o sense i que, a més, aporten el cruixent que necessitem sovint quan mengem.

Emprèn amb El Rusc Que Diu Sí!

Emprèn amb El Rusc Que Diu Sí!

Tens ganes de crear una comunitat de consum al teu barri o localitat? El Rusc Que Diu Sí! et dóna totes les eines de gestió i de comunicació perquè puguis donar suport als productors locals, a més de fer accessible els aliments de qualitat als veïns del teu barri!

Moniato chai

Moniato chai

Impossible resistir-se a aquest mix de te, moniato i espècies, les mateixes que, segurament, farem servir aquest mes per fer alguna recepta deliciosa. Ja fa olor de nadal!

L'anacard

L’anacard

L'anacard és un fruit sec de sabor suau i dolç. Botànicament, és la llavor d'una fruita carnosa. És molt apreciat pel seu alt valor nutricional, perquè només es dóna en països tropicals i per la dificultat d'extracció.

Lando, the queen!

Lando, the queen!

És la zona de moda de restauració a Barcelona i, entre tota l'oferta, hi ha el restaurant Lando, que torna a pujar el llistó a l'oferta saludable de la ciutat.

Massapà casolà cobert de xocolata negra

Massapà casolà cobert de xocolata negra

Ja sabem que el Nadal és una època de celebracions i excessos, i està bé que ens relaxem una mica i ens permetem gaudir. Però creieu-me que la sensació de després canvia radicalment si els "excessos" comesos són amb productes comprats, molt refinats, plens de sucre, greixos, emulgents i un gran llistat d'altres ingredients o si, en canvi, hem menjat dolç de més, però en forma de massapà, torró o unes altres postres casolanes.

Entrevista Agenda d'Etselquemenges 2017

Entrevista Agenda d’Etselquemenges 2017

Aquesta agenda conté els secrets més ben guardats de la directora d’Etselquemenges, Núria Coll. Hi podràs escriure totes les teves activitats diàries i, a més, aprendre i practicar el concepte més pur del que significa menjar sa. Aquí pots adquirir l'agenda.

La gran estafa del colesterol

Ara ja sabem que els estudis que demostraven que el colesterol és dolent eren erronis i no només això, sinó que també sabem que la indústria del sucre va pagar científics de Harvard perquè assenyalessin el greix i el colesterol com els culpables dietètics principals de les malalties del cor i passessin per alt la relació entre el sucre i les afectacions cardíaques. Què hi ha de cert i de fals en tot plegat?

Quin pa he de comprar?

Quin pa he de comprar?

Actualment cada vegada és més fàcil trobar pans saludables, però avui volem fer-vos reflexionar i ajudar-vos saber quins pans són més saludables i per què.

Apunta't a la xerrada de dimarts 17 d'en Marc Vergés on parlarem de la gran estafa del colesterol