← Totes les receptes

“Arròs” de coliflor amb verdures

30 minuts 1 - 2 racions Dificultat: Baixa
“Arròs” de coliflor amb verdures

Aquest és un plat únic ideal per a aquests dies que preferim prendre alguna cosa lleugera, encara que es pot acompanyar amb llegums o hidrats perquè sigui un plat més complet i saciant.

Ingredients

  • 450 g de coliflor crua (1/2 peça)
  • 1 pastanaga
  • 1/2 pebrot vermell
  • 1/2 ceba vermella o blanca
  • 1/2 carbassó
  • Llavors de sèsam negre (opcional)

Per a la salsa

  • 2 cullerades de tamari o salsa de soja
  • 2 cullerades de mantega de cacauet o de l’oli que vulgueu
  • 1 cullerada de xarop d'atzavara
  • 1 cullerada de vinagre
  • 1/2 culleradeta d'all en pols
  • 1/4 culleradeta de gingebre en pols

Preparació

  1. Renteu la coliflor, retireu les fulles i trossegeu-la. Poseu en un processador d'aliments i bateu durant uns segons fins a obtenir una consistència similar a la de l'arròs. Podeu fer servir un ratllador o un ganivet.
  2. Salteu l'arròs de coliflor en una paella durant 5 minuts a foc mitjà-alt, remenant de tant en tant. Podeu posar-hi un rajolí d'oli si ho voleu. Reserveu.
  3. Mentrestant, trossegeu les verdures i cuineu al vapor durant 5 o10 minuts. També podeu saltar-les en una paella amb una mica d'oli o aigua.
  4. Per fer la salsa, barregeu tots els ingredients fins que estiguin ben integrats.
  5. Poseu a la paella l’"arròs" de coliflor, les verdures i la salsa, remeneu i cuineu 1 o 2 minuts més.
  6. Serviu i decoreu amb llavors de sèsam negre.
  7. Podeu guardar l’"arròs" de coliflor amb verdures a la nevera en un recipient hermètic durant 3 o 4 dies.
Plat principal Condiments i salses Omnívora Vegetariana Vegana Sense marisc Sense gluten Sense lactosa Sense ou Verdures i hortalisses Fruita seca i llavors Primavera Tardor Hivern