← Totes les receptes

Dukkah, la delícia egípcia

20 minuts 100 g racions Dificultat: Mitjana
Dukkah, la delícia egípcia

És molt versàtil i fàcil de preparar, i creiem que hauria de ser un element imprescindible en qualsevol nevera. Ens pot fer sortir d’un mal pas i donarà un toc saborós i nutritiu a preparacions d’emergència.

Ingredients

  • 60 g d’ametlles
  • 2,5 c.s. de llavors de sèsam
  • 1 c.p. de comí
  • 1,5 c.p. de llavors de coriandre
  • 1 c.c. rasa de pebre negre acabat de moldre
  • 1/2 c.c de sal marina
 

Preparació

  1. Torreu la fruita seca al forn lleugerament.
  2. Torreu el sèsam, el comí i el coriandre per separat, en una paella sense oli i fins que comencin a desprendre aroma.
  3. Un cop freds tots els ingredients, tritureu-los en un morter o en un robot de cuina fins que quedi una barreja no gaire fina. El millor és triturar per separat la fruita seca i les llavors, ja que tenen mides i textures diferents.
  4. Després, afegiu-hi la sal i el pebre i ja tindreu la dukkah a punt per fer servir en una pila de receptes.
  5. Per conservar-la, poseu-lo en un envàs hermètic protegit de la llum i la humitat.
  6. A l’estiu, val més que la guardeu a la nevera; de totes maneres el millor és preparar només la quantitat que hàgiu de fer servir durant una setmana i prou.

Apunts culinaris

  • c.s. - cullerada sopera
  • c.p. - cullerada de postres
  • c.c. - cullerada de cafè
Condiments i salses Omnívora Vegetariana Vegana Paleo Ceto Crua Depurativa Sense marisc Sense gluten Sense lactosa Sense soja Sense ou Fruita seca i llavors Primavera Estiu Tardor Hivern