Pancake d'ametlla i smoothie de pastanaga i gingebre
25 minuts
2 racions
Dificultat: Mitjana
Un àpat tipus brunch d'índex glucèmic baix, amb aliments complets i nutritiu, per gaudir fent-lo amb una mica de temps; potser en cap de setmana o un dia de festa.
Ingredients
Per al pancake
- 5 cullerades de farina d'ametlla
- 1 ou orgànic
- 1 culleradeta de llevat en pols orgànica sense fosfats
- 1 mica de sal marina
- 2 dàtils sense pinyol
- Canyella mòlta o ratllada a gust
- 2 cullerades de llet vegetal *
- 1 culleradeta d'oli d'oliva o de coco
- 2 maduixes (segons temporada)
- ½ plàtan
- ¼ d'alvocat
Per al smoothie
- 1 got de llet de civada i coco *
- 2 pastanagues
- 1 rodanxa de gingebre
Preparació
Per al pancake
- Poseu tots els ingredients al vas de la batedora (excepte la culleradeta d'oli) i tritureu fins a tenir una massa homogènia.
- Escalfeu la culleradeta d'oli en una paella petita i aboqueu-hi la barreja. Deixeu quallar la base i gireu perquè es faci l'altra banda. Retireu i reserveu.
- Talleu les maduixes i el plàtan a rodanxes i l'alvocat a làmines. Poseu la fruita sobre el pancake.
Per al smoothie
- Poseu en el got de la batedora la llet de civada i coco, les pastanagues ben rentades i trossejades i la rodanxa de gingebre. Tritureu fins a tenir un batut sense grumolls.
Per servir
- Acompanyeu el pancake amb l’smoothie.
- Opcionalment hi podeu afegir a gust fulles d'herbes fresques (com farigola), llavors de rosella, llavor de lli i goji triturades i una mica de xarop de dàtil o d'una altra varietat.
Postres, esmorzars i berenars
Pans, pizzes i similars
Omnívora
Vegetariana
Sense marisc
Sense gluten
Sense lactosa
Sense soja
Verdures i hortalisses
Fruita seca i llavors
Fruites
Cereals i altres grans
Ou
Primavera
Estiu
Tardor
Hivern
Fotografia: Becky Lawton