Porridge de xufa i civada amb préssecs al grill
15 minuts
1 - 2 racions
Dificultat: Mitjana
Per al plat d'avui hem escollit una civada certificada sense gluten i una orxata ecològica amb les que farem un porridge de civada en orxata de xufla amb salsa de 'xocolata' i fruita al grill. Una delícia!
Ingredients
- 1 T d'orxata de xufla
- 1 T de civada (millor sense gluten)
Ingredients salsa
- ¼ de T de garrofa crua en pols
- 3 C de xarop d'auró grau C
- 3 C d'aigua
- ¼ c de gingebre en pols (opcional)
- 1/8 c de cardamom (opcional)
- 1/8 c d'anís estrellat (opcional)
Ingredients fruita a la graella
- 1 o 2 préssecs madurs
- 2 C de sucre de coco
- ¼ c de canyella en pols
Extres
- Nibs de cacau
- Nous trossejades
Preparació
- La nit anterior posa els flocs de civada en remull dins l'orxata i guarda-ho tapat a la nevera.
- Pela els préssecs i parteix-los per la meitat. Afegeix el sucre de coco i la canyella i col·loca-ho sobre una reixeta al forn preescalfat a 180 °C. S'enforna uns 4 minuts per cada costat. Reserva.
- Prepara la salsa de garrofa posant tots els ingredients en un envàs petit i barrejat molt bé amb unes varetes o una cullereta. També pots utilitzar una batedora petita, de les de viatge.
- Serveix al teu gust.
Els apunts d'Elka Molker
Si no vols enfornar la fruita, pots simplement barrejar-la amb el sucre i la canyella i servir directament sobre el porridge. Estarà deliciós igual!
Vols que t'expliqui un últim secret? La civada sola amb l'orxata ja és un èxit total, així que si no tens ganes de recrear-t’hi més, promet-me que almenys provaràs aquesta part, d’acord?
Postres, esmorzars i berenars
Condiments i salses
Omnívora
Vegetariana
Vegana
Sense marisc
Sense gluten
Sense lactosa
Sense soja
Sense ou
Sense fruita seca
Fruites
Cereals i altres grans
Tubercles
Estiu