Quiche ceto de salmó i formatge de cabra
1 h 45 minuts + 1 h de repòs
2 - 3 racions
Dificultat: Baixa
Quiche apta per a les persones que fan una dieta cetogènica, però també és fantàstica per compartir amb tota la família, ja que aporta proteïnes d’alt valor biològic i força omega-3.
Ingredients
Per a la base
- 250 g de farina d’ametlles
- 40 g de ghee
- 1 ou gros o 2 de petits
- 1 c.p. de sal
Per al farciment
- 2 ous
- 200 ml de llet de coco (llauna)
- 10-15 espàrrecs
- 150 g de salmó fresc
- 100 g de formatge de cabra
- Sal
- Pebre blanc
- 1/2 c.p. d’all en pols (opcional)
Preparació
- En un bol, poseu la farina d’ametlla, el ghee i els ous prèviament batuts i mescleu-ho tot fins a obtenir una massa homogènia.
- Doneu forma de bola a la barreja i deixeu-la reposar a la nevera una hora com a mínim.
- Passat aquest temps, preescalfeu el forn a 180ºC i prepareu un motlle (desemmotllable o, si no ho és, folrat amb paper) d’uns 23 cm per repartir-hi la massa, sense oblidar els laterals. Intenteu que us quedi del mateix gruix en tota la superfície.
- Poseu-la al forn uns 15-20 minuts, fins que vegeu que comença a daurar-se.
- Paral·lelament, prepareu el farciment. Comenceu escaldant els espàrrecs: bulliu-los un minut i refredeu-los ràpidament. Llavors, en un bol bateu els ous amb la llet de coco, la sal, el pebre i l’all en pols. Un cop integrat, afegiu-hi el formatge esmicolat, el salmó a talls i els espàrrecs a trossets petits. Podeu reservar uns quants espàrrecs i formatge de cabra per decorar.
- Un cop la base està cuita, aboqueu-hi el farciment, decoreu-la i poseu-la al forn a 185ºC durant 20-25 minuts. Els últims 5 minuts podeu posar el gratinador perquè s’acabi de daurar.
- Tingueu en compte que, quan la traieu del forn, encara estarà tendra per dins i que l’heu de deixar reposar 30 minuts perquè agafi cos.
Plat principal
Omnívora
Ceto
Sense marisc
Sense gluten
Sense soja
Verdures i hortalisses
Fruita seca i llavors
Ou
Peix
Lactis
Primavera