← Totes les receptes

Crema de cireres amb tofu i vinagreta ortiental

1 hora 4 racions Dificultat: Baixa
Crema de cireres amb tofu i vinagreta ortiental

Una crema freda de cireres, cirerols, api i gingebre amb trossets de tofu sedós i un amaniment que tot sol ja és tot un homenatge a una de les fruites més delicioses i saludables.

Ingredients

  • 500 g de cireres
  • 200 g de cirerols
  • 1 tros d’api
  • Un gra d’all petit
  • 1 c.p. de gingebre en pols
  • 1 c.p. de tamari
  • 2 c.p. d’oli d’oliva
  • Aigua mineral
  • 400 g de tofu sedós (estil japonès)

Ingredients per a la vinagreta oriental:

  • Oli d’oliva
  • 2 c.s. d’oli de sèsam torrat
  • 1 c.s. de mirin (vinagre d’arròs integral)
  • 1 c.s. de salsa de soja
  • 1 c.s. de concentrat de poma

Per decorar:

  • Daikon ratllat (o nap blanc)
  • Fulles verdes aromàtiques (shiso, menta, alfàbrega i cibulet)
  • Ratlladura de taronja

Preparació

  1. Escorreu el tofu i embolqueu-lo amb paper de cuina; deixeu-lo en un colador durant uns 30 minuts per eliminar l’excés d’aigua.
  2. Talleu el tofu en uns vuit trossos i torneu-lo a assecar amb paper de cuina. Regueu-lo per sobre amb la vinagreta oriental mentre feu la crema de cireres perquè es vagi macerant.

Preparació de la crema de cireres

  1. Talleu les cireres per la meitat i traieu-ne els pinyons. Trossegeu els cirerols i barregeu-los amb l’api tallat, les cireres i la resta d’ingredients. Tritureu-ho tot fins a obtenir un puré fi que podreu ajustar amb una mica d’aigua mineral si us ve més de gust líquid; l’ideal és que quedi amb la textura d’un gaspatxo.

Presentació:

Ompliu cada plat amb la crema de cireres i poseu 2 o 3 trossos de tofu al centre. Regueu amb la vinagreta i decoreu amb les fulles verdes picades, una mica de nap ratllat i ratlladura de taronja.
Plat principal Omnívora Vegetariana Vegana Paleo Crua Sense marisc Sense gluten Sense lactosa Sense ou Sense fruita seca Verdures i hortalisses Fruita seca i llavors Fruites Llegums Primavera Estiu