Naps rostits amb vinagreta de magrana i nous
35 minuts
4 racions
Dificultat: Mitjana
Uns simples naps rostits amb oli d’oliva, comí, cúrcuma, unes nous i, al final, el toc explosiu de la deliciosa magrana amb menta refrescant es converteixen en un regal per als nostres sentits ple de contrast de sabors i textures.
Ingredients
- 600 g de naps (poden ser de colors diferents)
- 100 g de nous picades
- 1 c.p. de gingebre en pols
- 1 c.p. de cúrcuma en pols
- 1 c.p. de comí en pols
- 1 c.s. d’oli d’oliva
- Fulles de menta fresca
- 1 magrana desgranada
Per a la vinagreta
- 1 c.p. de mel
- 2 c.s. vinagre de poma
- Ratlladura d’1 llimona bio
Preparació
- Renteu els naps (no cal que els peleu, si són ecològics), trossegeu-los al gust (jo els he tallat en làmines més aviat fines, de manera que serà menys temps de forn que si es tallen més gruixuts) i poseu-los en una safata de forn. Preescalfeu el forn a uns 180 ºC. Ruixeu amb oli d’oliva i les espècies en pols i barregeu. Enforneu uns 15 minuts fins que els naps estiguin tous; afegiu-hi les nous i deixeu al forn uns 10 minuts més.
- Mentrestant, elaboreu la vinagreta barrejant els ingredients. Fora del forn, barregeu els naps i les nous amb els grans de magrana, la vinagreta i trossets de fulla de menta fresca. Serviu-ho acompanyat d’amanida o, si voleu que sigui un plat més complet, amb quinoa o un llegum.
Plat principal
Condiments i salses
Omnívora
Vegetariana
Paleo
Sense marisc
Sense gluten
Sense lactosa
Sense soja
Sense ou
Fruita seca i llavors
Fruites
Tubercles
Tardor