← Totes les receptes

Naps rostits amb vinagreta de magrana i nous

35 minuts 4 racions Dificultat: Mitjana
Naps rostits amb vinagreta de magrana i nous

Uns simples naps rostits amb oli d’oliva, comí, cúrcuma, unes nous i, al final, el toc explosiu de la deliciosa magrana amb menta refrescant es converteixen en un regal per als nostres sentits ple de contrast de sabors i textures.

Ingredients

  • 600 g de naps (poden ser de colors diferents)
  • 100 g de nous picades
  • 1 c.p. de gingebre en pols
  • 1 c.p. de cúrcuma en pols
  • 1 c.p. de comí en pols
  • 1 c.s. d’oli d’oliva
  • Fulles de menta fresca
  • 1 magrana desgranada

Per a la vinagreta

  • 1 c.p. de mel
  • 2 c.s. vinagre de poma
  • Ratlladura d’1 llimona bio

Preparació

  1. Renteu els naps (no cal que els peleu, si són ecològics), trossegeu-los al gust (jo els he tallat en làmines més aviat fines, de manera que serà menys temps de forn que si es tallen més gruixuts) i poseu-los en una safata de forn. Preescalfeu el forn a uns 180 ºC. Ruixeu amb oli d’oliva i les espècies en pols i barregeu. Enforneu uns 15 minuts fins que els naps estiguin tous; afegiu-hi les nous i deixeu al forn uns 10 minuts més.
  2. Mentrestant, elaboreu la vinagreta barrejant els ingredients. Fora del forn, barregeu els naps i les nous amb els grans de magrana, la vinagreta i trossets de fulla de menta fresca. Serviu-ho acompanyat d’amanida o, si voleu que sigui un plat més complet, amb quinoa o un llegum.
Plat principal Condiments i salses Omnívora Vegetariana Paleo Sense marisc Sense gluten Sense lactosa Sense soja Sense ou Fruita seca i llavors Fruites Tubercles Tardor