Raab Vitalfood és una empresa pionera a Alemanya amb trenta anys d’experiència i líder en el sector d’aliments i complements ecològics. De fet, fa 29 anys que Raab Vitalfood va anar a la primera fira ecològica a Nüremberg, que ara és la fira més important al món de productes eco.
El senyor Michael Raab va fundar l’empresa per un problema de salut personal. Des de llavors, no ha parat de treballar per crear productes nous amb un departament tècnic molt potent, ara amb la gerència del doctor Andreas Raab. Sempre han estat atents a les necessitats dels clients i a les noves tendències nutricionals per continuar sent l’empresa de referència a Alemanya i obrir-se camí en altres països. Fa gairebé deu anys que va entrar al mercat espanyol, però el creixement s’ha notat des de fa uns quatre anys, quan hi va haver un boom de l’alimentació saludable.
Avui en dia, hi ha moltes marques que treballen amb superaliments i complements nutricionals, però Raab té aquella manera de fer tan alemanya de seguir tots els passos necessaris per aconseguir el producte perfecte i amb la màxima qualitat. En parlem de tot plegat amb la comercial a l’Estat espanyol, Olga Casabayó.
A què fan referència les paraules “premium”, “vegan” i “bio” que acompanyen el logo?
“Premium” fa referència a la nostra qualitat; “vegan” surt perquè el 99% dels nostres productes ho són, i “bio” és perquè la majoria dels nostres productes són ecològics. Fins i tot en complementació.
Els complements d’altres marques no són bio?
No tots. Nosaltres hem estat pioners, tot i que ara ja hi comença a haver una demanda al mercat d’aquests productes. La nostra filosofia és que si l’alimentació és ecològica, per què no ho ha de ser la complementació?
També teniu altres tipus de segells?
Sí, la majoria de productes tenen l’etiqueta “sense gluten” i “sense lactosa” per tal de donar una garantia als celíacs i intolerants o al·lèrgics a la lactosa.
Per què he de comprar Raab Vitalfood?
Tenim una qualitat Premium garantida, perquè sabem com estan tractats els nostres productes des de l’origen fins al carro de la compra. Coneixem tots els proveïdors; a més es fa una analítica al lloc in situ de la matèria primera i després, quan arriba a Alemanya, es torna a analitzar. Al final, tenim una doble analítica que garanteix les substàncies vitals del producte. A més del certificat IFS Food. Per altra banda, tenim un departament d’Innovació que estudia el que el mercat necessita. Per tant, hi ha una resposta a la demanda de la gent.
Què és el Certificat IFS Food?
És una de les certificacions en l’àmbit alimentari més reconegudes de tot el món. Es fa per iniciativa de l’empresa de manera voluntària i és una manera que els consumidors es puguin orientar a l’hora de triar productes de primera qualitat i segurs. Aquest certificat també avalua altres aspectes com la responsabilitat corporativa o la gestió de recursos.
Quins són els vostres productes estrella?
No tenen res a veure amb els d’Alemanya, perquè al Mediterrani tenim molta fruita i verdura fresca. Aquí destaca la cúrcuma amb pebre en tots els formats (comprimits, càpsula i pols), el sucre de bedoll (xilitol), l’estèvia la coneix tothom (líquid, comprimit o pols) i les nostres proteïnes també es coneixen bastant, perquè són diferents de la resta d’oferta. En tenim de sèsam, nous i llavors de carbassa. De complementació es ven molt el guaranà, la cúrcuma i la maca.
I a Alemanya quins són?
Fa molts anys que un dels productes estrella són les baies de goji. Aquí vam tenir un boom i les vam veure en diversos formats i qualitats diferents, fet que les va desprestigiar, però a Alemanya la qualitat s’ha mantingut. També es ven molt la cúrcuma, el sucre de bedoll, l’àloe begut o la D-manosa.
Què és la D-manosa?
És un sucre polisacàrid que treballa molt bé quan hi ha infecció d’orina. Aquí no es coneix gaire, però solucionaria el problema a moltes persones.
Es nota com influeixen les modes en cada moment?
Sí. Ara hi ha molts influencers healthy que donen a conèixer els batuts o l’alimentació saludable i ecològica a persones que no en sabien res i es crea una necessitat de comprar aquest tipus de productes.
Fa quatre anys, es venia més l’estèvia i ara es venen molt més les proteïnes veganes. Hi ha molts esportistes d’elit que són vegans i ens les demanaven molt. Per això hem tret una línia esportiva amb proteïna.
Quins altres productes té la línia esportiva?
L-taurina (un estimulant amb guaranà i cafeïna), L-arginina, glucosamina (treballa molt bé en cas de dolor articular i formació de col·làgen), Protein Regeneration (és per després de fer esport, per recuperar-se muscularment) i Mineral Regeneration (beguda isotònica).
Amb la fal·lera que hi ha per l’esport deu funcionar molt bé.
Sí, Raab treballa a Alemanya amb esportistes d’elit i hi ha tot un assessorament tècnic al darrere com a marca pionera i de referència. Al final es converteixen en prescriptors i comparteixen a les xarxes receptes pròpies de com prenen els productes Raab.
Aquesta línia també ha tingut aquí molt bona acceptació i ja ens truquen molts esportistes per assessorar-se, perquè volen canviar a una qualitat ecològica i, sobretot, vegana.
Veig que molts dels vostres productes estan disponibles en formats diferents. Quins avantatges o funcionalitats té cada un?
Tenim productes en format pols, càpsula i comprimit, perquè no tothom té la mateixa manera de prendre’ls. Per exemple, no tothom té temps al matí per fer-se un te matcha i li és més còmode prendre’s una càpsula per obtenir els beneficis que aporta. A més, no a tothom li agraden els batuts verds, però sí que li és pràctic prendre’s el verd de blat en càpsula. En canvi, hi ha persones que prefereixen pols, perquè, si no, els sembla que s’alimenten de càpsules.
El format en pols està pensat només per a sucs verds o batuts?
No, també es pot barrejar amb l’alimentació diària. Es poden afegir, per exemple, espinacs deshidratats, espirulina o verd de civada a la crema de verdures per donar-hi un valor afegit. Funciona molt bé amb els nens petits, persones grans o gent que té molta pressa. Les persones vegetarianes també poden afegir la proteïna en pols a les cremes de verdures.
Amb amanida també funciona?
Sí, hi queda molt bé la remolatxa en pols, proteïna de nous o proteïna de sèsam. Són proteïnes molt gustoses que tenen aspecte farinós i que es poden posar on es vulgui. Una altra opció és afegir-les al iogurt.
També teniu una línia que combina superaliments i proteïna.
Sí, es pot barrejar al matí amb un suc, un iogurt o en cremes de verdures. Tenim el súper mix verd, que barreja fulla verda amb proteïna de pèsol; i el súper mix groc, que barreja arrels grogues amb fruites i verdures i proteïna de pèsol.
Quines són les novetats d’aquest any?
Per fer esmorzars saludables, hem tret una línia de muslis germinats (viu); barreges de llavor de chía amb cànem, mill per posar a l’amanida o al porridge; porridge amb proteïnes; nibs de cacau de comerç just; sucre de flor de coco (obtingut de les flors de les palmeres de coco); golden latte amb base de cúrcuma amb cardamom i espècies com si fos un chai i matcha latte, amb base de matcha amb flor de coco, que hi dóna un sabor més gustós i dolç; te matcha en càpsula, i mill vermell amb gavarrera (una alternativa al col·lagen d’origen vegetal).
Pel que fa a la complementació, hem ampliat de la gamma amb més de trenta referències. Inclou una nova línia per al sistema hormonal d’homes i dones; la rodiola; l’onagra; la L-Taurina, la glucosamina i la resta de la línia esportiva que hem comentat abans.
Són molts! Amb el Departament d’Innovació que teniu, el llançament de producte és més intens que en altres marques?
La investigació és bàsica per a nosaltres. Hi ha un departament tècnic d’innovació i el mercat també t’ho exigeix. A Alemanya cada dos mesos treuen novetats. Aquí hi ha més desconeixement de la marca i del tipus de productes i no arriba tot; sobretot ens identifica la complementació.
On es poden comprar els productes Raab?
En botigues ecològiques, herbolaris i, d’aquí a molt poquet, al nostre web.