Els sucs de fruita són una solució ràpida i fàcil pels pares per a donar de berenar als seus fills. Alguns compren marques que ja formen part de les llistes negres de productes plens de sucres i aditius però altres dónen un suc pensant que és molt més sa que alguna altra cosa. Mireu però les etiquetes? Un estudi britànic publicat avui al The Guardian o the Independent, alerta que molts dels suposats “sucs saludables” porten tant sucre com una llauna de Coca-cola.

suc de taronja

Al nostre país, a diferència del Regne Unit o els Estats Units, no consumim les mateixes marques i afortunadament no ha arribat la moda massiva dels smoothies que venen salut i molts s’elaboren sense seguir cap criteri saludable. Però ja que tenim avui aquest estudi d’exemple, per què no comencem a llegir les etiquetes? L’estudi, que ha analitzat 200 sucs diferents, parla de sucs comercialitzats com a “healthies” i contenen entre 13 i 16 grams de sucre per cada 100 ml, o sigui 5 cullerades de sucre per un got de 200 ml. La Coca-cola en porta 10,6gr per cada 100 ml.

“El pitjor és que la publicitat d’aquests sucs va adreçada a pares i a nens i els apela a fer salut prenent-los”, diu el professor MacGregor. “Hem d’aturar l’epidemia d’obesitat de la infància britànica. El cardiòleg Aseem Malhotra adverteix dels perills en la salut dels nens davant d’aquest consum excessiu de sucre tal i com ens en va parlar, el dr. Ramon Estruc, en aquest reportatge de la Trinitat Gilbert, Cal beure sucs?

*Actualment, al mercat podeu trobar sucs sense sucres afegits i vigileu molt amb els sucs ja preparats que es venen en paradetes amb gots de plàstic o demaneu seriosament informació dels ingredients afegits al venedor. Però sobretot llegiu bé les etiquetes dels sucs de pot que compreu!

Núria Coll
Núria Coll

Directora d’etselquemenges