Cada dia el correu d’etselquemenges rep comentaris de lectors que han descobert el portal, i arran d’això han fet canvis importants en la seva alimentació i han millorat notablement algunes de les seves malalties. “Ens hem adonat que fèiem falta. La gent ens escriu per dir-nos que se sentien sols en el seu entorn, que s’alegren de veure que no són els únics que creuen que podem alimentar-nos millor”, expliquen els directors de la revista, la Núria Coll i l’Adam Martín. El dilluns 9 de maig va entrar en funcionament la primera revista digital sobre salut i nutrició en català. L’objectiu era conscienciar la societat de la importància que té alimentar-se d’una forma més natural, saludable i sostenible, i abordar també la relació directa que hi ha entre la nostra dieta i bona part de les malalties que patim actualment. Els directors remarquen: “per a nosaltres era un repte oferir continguts de tanta qualitat i fer-ho de forma gratuïta. No hi ha gaire experiències que hagin sobreviscut a aquest model i, a més, exigim que totes les empreses que col·laboren amb nosaltres responguin a la nostra mateixa filosofia”

L’audiència

Etselquemenges té actualment 2.000 subscriptors que cada dilluns reben puntualment un butlletí d’informació amb un resum dels nous continguts de la revista. Després d’aquest mig any, el portal frega els 4.000 amics al Facebook. Aquest èxit, unit al rigor de la revista, ha atret els principals productors del sector ecològic del mercat, que anuncien els seus productes a la revista.

D’altra banda, etselquemenges.cat rep entre 700 i 1.000 visites diàriament. Els dilluns i els dimarts són els dies que concentren un nombre més elevat de visites: entre 1.000 i 2.000. A més, des d’aquest mes d’octubre, la revista etselquemenges és sòcia de l’Associació Catalana de la Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals (ACPG), plataforma que aglutina tots els mitjans de comunicació de premsa escrita i digital amb més estabilitat empresarial i rigor del nostre país que ofereixen les seves informacions majoritàriament en català. A través de l’associació, la revista compta amb un control de mesurament de l’audiència diària que auditen les empreses Nielsen Online i OJD Interactiva, i a partir d’ara també formarà part del

Baròmetre de la Comunicació i la Cultura.

Les seccions

Al llarg d’aquest mig any s’han consolidat les seccions del portal, que s’actualitzen puntualment cada dilluns, com ara “El rebost”, “El convidat”, “Fills feliços”, dirigida per la Trinitat Gilbert, o les receptes per a cada dia, de la Montse Vallory i en Bernard Benbassat. Des de fa uns quants dies la revista ha incorporat dues seccions noves. Es tracta de “Cosmètica”, dirigida per la nutricionista Jordina Casademunt, i la secció “Nutrició esportiva”, que coordina la biòloga Núria Serra. Totes dues es publiquen els dimecres, quinzenalment.

Els tallers

Etselquemenges organitza, des del mes de juliol, un taller mensual amb la xef Montse Vallory per posar en pràctica les receptes que oferim setmanalment al web, aprendre tècniques culinàries més saludables i compartir les inquietuds dels lectors mentre sopem allò que hem cuinat en un entorn únic: l’Espai Boisà.

 

A més, a partir d’aquest mes de novembre incorporem un taller per cuinar en família. La xef Montse Tapia, experta

en alimentació saludable infantil, convocarà les famílies per passar un matí de diumenge divertit davant dels fogons i on pares i fills aprendran a cuinar uns plats que després es podran menjar a casa seva. El primer taller es farà diumenge 20 de novembre al matí.

Novetats

De cara al 2012, etselquemenges i l’Espai Boisà posaran en marxa el projecte Cuina i salut amb la xef Elisenda Casanovas. Cuina i salut pretén acostar receptes, tècniques culinàries i coneixements específics de les malalties més comunes que tenen una relació directa amb l’alimentació. El primer taller el dedicarem a la diabetis, i tindrà lloc a finals del mes de gener.

Aquest novembre, la revista ha engegat dos nous projectes que caminen en paral·lel al portal: el gabinet de comunicació i el càtering d’etselquemenges.

El gabinet neix per ajudar les empreses i professionals del sector a difondre els beneficis de l’alimentació saludable i comunicar més i millor els seus missatges perquè arribin al públic general.

En la mateixa direcció, el càtering, liderat per les xefs Elisenda Casanovas i Mireia Anglada, vol donar solucions a empreses i particulars a l’hora d’organitzar un àpat col·lectiu, un còctel, un pica-pica, un dinar o un pla alimentari per a actes i reunions empresarials i familiars.

Des de fa una setmana etselquemenges.cat també organitza un concurs setmanal amb Can Perol i regala una cistella de productes ecològics als lectors. L’equip i l’estudi Batiscafo Design Studio, responsable del disseny corporatiu d’etselquemenges, preparen també el llançament de samarretes i bosses reciclables etselquemenges.

El 2012 la revista té previst comptar amb socis d’etselquemenges que tindran accés a atractius descomptes en centres, botigues i productes especialitzats en l’alimentació saludable. Hi haurà ofertes en àpats per a restaurants que hem ressenyat, descomptes en farmàcies, centres de formació en dietètica i teràpies alternatives, etc.

Si en voleu més informació, escriviu-nos a info@etselquemenges.cat.

Núria Coll
Núria Coll

Directora d'Etselquemenges.cat, Soycomocomo.es, la Consulta.
Creadora de Cómo Como Foods

    @nuria__coll