El Cómo Como Festival serà el primer festival gratuït lúdic i familiar dedicat a l’alimentació saludable que s’ha fet mai a l’estat. L’esdeveniment, organitzat pel grup Etselquemenges, se celebrarà el proper cap de setmana, dissabte 30 de setembre i diumenge 1 d’octubre al Port de Barcelona, davant de l’Imax.

La directora, Núria Coll, ha presentat el Festival com un esdeveniment inèdit que no només vol arribar als professionals o als convençuts sinó que té la voluntat d’atraure tota aquella gent que ja fa temps que sent curiositat per l’alimentació saludable i que està fent molts canvis en els seus hàbits de consum. Davant d’aquest canvi de paradigma, Coll aposta també per a un festival divertit, a l’aire lliure, amb música, lúdic i cèntric, per atraure un gran nombre de públic. La periodista ha estat acompanyada de Silvio Elías, director dels Supermercats Veritas, patrocinador oficial del Festival, i el gerent de l’Institut Municipal de Mercats de l’Ajuntament de Barcelona, Màxim López.

El Cómo Como Festival s’organitza, entre altres raons, per demostrar que el món de la salut i la gastronomia no estan renyits i que podem gaudir d’un menjar saníssim i boníssim. Bona prova d’això són les desenes d’establiments de Barcelona que, els últims anys, han fet una gran contribució perquè la gent gaudeixi de la gastronomia més ecològica, sana i vegetariana possible.

El Festival s’organitza al centre d’una ciutat com Barcelona, que és tota una referència en restauració, producció i consum ecològic local i de proximitat i per això la ciutat aposta cada vegada més pels Mercats municipals Verds o esdeveniments consolidats com el Mercat de Mercats, tal com ha explicat el gerent de l’Institut Municipal de Mercats de l’Ajuntament de Barcelona, Màxim López.

El Cómo Como Festival fa un pas més enllà i en tota la seva oferta exigeix que els 50 expositors del Festival ofereixin aliments saludable i en bona part ecològics i als 15 restaurants els han validat plats elaborats amb coccions saludables, aliments nutritius, sense sucres ni additius i amb una prevalença de verdures.

En l’ampli ventall d’activitats del Cómo Como Festival, els nens podran realitzar tallers de cuina sana com el taller de sushi de plàtan, el de xupa-xups saludables, el de bici-batuts amb la Plataforma Aprofitem els Aliments o el de reconeixement del peix, com a exercici d’aprenentatge, amb l’Associació Cap a mar. I fins i tot alguns concerts, com el d’en Marc Parrot, titulat “Tots a taula” parlarà de la bona alimentació.

Un dels plats principals del Festival són les xerrades que encapçalaran cares conegudes com Sílvia Abril, Nina, Cristina Brondo o el periodista Jaume Barberà, tots ells persones que es cuiden moltíssims, professionals de la salut com Xevi Verdaguer i Carla Zaplana, l’oncòleg Pere Gascón, l’epidemiòleg Miquel Porta o xefs de referència com Xavier Pellicer (Céleri), Laura Veraguas (Iradier), Javier Medvedovsky (Espiritual Chef), Elena Carrió, Bendita Helena, Tandoor, Consol Rodríguez i Auxy Ordoñez.

Durant el Festival, Veritas presentarà una nova aplicació mòbil per ajudar als consumidors a conèixer bé quins aliments comprar i com cuinar-los un cop estiguin davant les prestatgeries del Supermercat. En l’entorn del Cómo Como, a més, es proposarà un joc amb l’app en el qual s’optarà a un sorteig d’un any de compra gratis a Veritas.

Al Festival, també s’organitza un concurs per trobar l’esmorzar més sa i bo amb la col·laboració de Biogrà. Més de 30 participants, amateurs i bloguers, cuinaran durant 30 minuts un esmorzar amb aliments frescos i secs davant d’un jurat molt exigent entre els quals hi ha el director de la revista Cuina, Josep Sucarrats, els xefs Pep Nogué, Montse Vallory, Mireia Anglada, Elka Mocker, Cristina Manyer, Àgatha Albero, Marta Vergés, Gabor Smit, Consol Rodríguez, la dietista Mareva Gillioz i la coach Núria Roura.

Coll també ha destacat que el Festival és una oportunitat única per a parlar d’esport i contaminació ambiental, dos temes essencials que s’han de tenir molt en compte si volem promoure i gaudir d’una bona salut. Per això, el CCF compta amb patrocinadors com Nissan, que exhibirà el seu Nissan Leaf 100% elèctric, San Miguel,  l’única gran cervesa de l’estat amb una proposta ecològica i elaborada a Lleida i les empreses Sorribas-Biográ, Amandín i Aneto 100% natural.També hi seran presents empreses pioneres i històriques com Santiveri, Biocop, Cal Valls i el Granero Integral.

On serem d’aquí a 10 anys?

La presentació del Cómo Como Festival ha servit per plantejar on serem d’aquí a deu anys davant d’aquesta moda imperant de l’alimentació saludable des del punt de vista empresarial, de salut i gastronòmica. Per això en el debat hi havia el director de Veritas, Sílvio Elias, el psiconeuroimmunòleg, Xevi Verdaguer i el xef del reputat restaurant Céleri, Xavier Pellicer.

El director dels Supermercats Veritas, Silvio Elías, que aquest 2017 compleixen 15 anys, ha explicat el canvi importantíssim que hi ha hagut a la societat, que abans era molt més escèptica i ara s’ha normalitzat i popularitzat. Justament Núria Coll s’ha preguntat en veu alta si aquest augment de l’oferta es correspon amb la demanda, ja que les xifres d’augment del consum d’un 25% considera que no s’adeqüen del tot a la demanda. Tot i que Coll hi troba paral·lelismes amb la bombolla immobiliària, Silvio Elías, Xevi Verdaguer i Xavier Pellicer estan convençuts que “el sector seguirà creixent i haurem de mesurar molt bé cap on volem que vagi aquesta normalització, quins altres criteris permetrem que s’incorporin i si serem o no exigents amb les certificacions o voldrem anar només cap a un model més convencional”. En aquest pronòstic sobre on serem d’aquí a uns anys, Xevi Verdaguer també ha explicat que l’epigenètica serà fonamental per a la gent ja que entendrem que amb un estil de vida saludable podem canviar la disposició innata dels nostres gens.