Els que ja la visitem any rere any ens agrada descobrir les novetats que la Fira ha preparat i també les novetats pel que fa a productes dels expositors. Enguany, l’organització estrena Planeta Moda. El dissabte dia 8 hi haurà xerrades sobre moda sostenible, tints naturals, anàlisi sobre el model de negoci de la moda ecològica, del cotó, etc.

Una altra de les apostes són les tendències més actuals de l’alimentació saludable com ara el concepte raw food, que es desplegarà a través de showcookings. En aquestes sessions es demostrarà, entre d’altres coses, que el raw food no són només aliments crus.

Una altra de les grans apostes d’enguany és explicar bé el concepte gluten free, que està estenent-se a les prestatgeries dels supermercats. Cal explicar que no hauríem d’abusar d’aquests productes, ja que són molt processats i sovint porten massa additius. Natureco oferirà una xerrada el dissabte dia 9 titulada “Alimentació sense gluten, només per a celíacs?” en què es presentaran els productes de l’empresa Schnitzer (i que distribueix Natureco), que elaboren amb cereals integrals saludables com el fajol, l’arròs, el mill o l’amarant, i no el blat de moro, el gra més utilitzat en els productes gluten free.

Nous productes

Una de les marques catalanes que pren més força els darrers temps, REL, que es comercialitza a les botigues associades a la central www.bioconsum.com, presenta com a novetat diferents tipus de galetes d’espelta integral sense llet, sense ous, sense sucre (amb xarop d’atzavara) i sense llevat. N’hi ha de:

  • Te verd i llimona
  • Algues i sèsam
  • Llavors, cacau i ametlla
  • Poma i canyella
  • Galetes salades de pipes

cremes novesCasa Amella és una empresa familiar nascuda a Castellterçol. Darrerament està agafant molta volada en el sector gràcies a les cremes de verdures elaborades només amb productes ecològics de temporada i sense cap additiu ni conservant, i ara presenta una nova crema de pastanaga Bio (al punt de caiena, depurativa i tonificant) i una crema de verdures Bio (amb coliflor verda, ceba i espinacs)  –  amb infusió d’herbes de la Provença – Digestiva.

amandin


Amandin
, líder en l’elaboració de caldos, sopes i llets vegetals, presenten el caldo Genmai Miso i la beixamel d’arròs, dues propostes que ja es comercialitzen des de fa dos mesos al mercat i que han tingut molt bona acollida.

vegetalia

La casa Vegetalia presenta un bon reguitzell de novetats entre les quals destaquen les kale chips i els superaliments VIR, la primera línia daliments desenvolupats segons els principis de la microbiota que aporten microorganismes regeneradors per a millorar la nostra flora intestinal. I una novetat també important de col·laboració: Vegetalia començarà a comercialitzar fruites i verdures de Can Perol

smileat

Smileat és la nova marca d’alimentació infantil 100 % ecològica. Elaboren i comercialitzen potets de fruites, verdures, carn i peix provinents de l’agricultura i la ramaderia ecològica.

bioglideCom cada any la cosmètica també té un paper importantíssim entre els expositors. Aquest any podreu descobrir productes cosmètics d’Oliva olivae com un protector labial. O bé els nous productes que presentarà la distribuïdora Naturscosmetika: raspalls de dents ecològics de Yaweco, lubricants íntims 100% naturals i vegans de BIOglide o protectors solars ecològics d’Ecorelle.

 

4productes

I per posar un últim exemple d’entre les desenes de novetats que hi trobareu, la coneguda cooperativa Alternativa3 especialitzada en cafè de comerç just i que l’any 95 va crear la primera torradora de comerç just 100 % del país, proposa un cafè per als consumidors més cafeters: el cafè Forte, que inclou cafès Arabica d’Amèrica Central i Robusta de Tanzània. I també estrenen un nou te negre i un cacau pur per als més petits.

Sortegem 20 entrades dobles

la fotoParticipa deixant un comentari al final d’aquest article i dient-nos què t’agrada i què t’interessa més de la Fira BioCultura.

*Les entrades es poden utilitzar qualsevol dels quatre dies de Fira.

*Podeu recollir la vostra entrada doble al mostrador de professionals de la Fira.

 

Núria Coll
Núria Coll

Directora d'Etselquemenges.cat, Soycomocomo.es, la Consulta.
Creadora de Cómo Como Foods

    @nuria__coll