Adorable grandmother and little cute girl making salad

Tenir una vida més llarga i una aparença més jove no només depèn de la genètica o de l’atzar, ja que els radicals lliures que s’acumulen a l’organisme provoquen un envelliment prematur dels teixits i les cèl·lules. Davant d’aquesta situació, incloure vitamines i minerals antioxidants en la dieta és una bona manera de mantenir-se jove i vital.
En realitat, seguir un règim antioxidant no té grans secrets. Es tracta, principalment, de prendre cinc racions de vegetals frescos i de qualitat al dia. Alhora, és bàsic que una part ens els mengem crus: en amanida, batuts amb fruites, liquats, etc.
Altres mesures aconsellades són condimentar amb herbes i espècies (com la cúrcuma i l’orenga fresques) i estar ben hidratat, beure prou líquid per reduir toxines i prevenir arrugues.

Els betacarotens que contenen les pastanagues, que es transformen en vitamina A en l’organisme, ajuden a formar col·lagen i mantenen les mucoses i la pell en bon estat

Nutrients que mantenen la joventut

Els aliments següents són rics en nutrients especialment efectius contra els radicals lliures, i és aconsellable menjar-ne regularment.

  • Pastanagues. Els betacarotens que contenen, que es transformen en vitamina A en l’organisme, ajuden a formar col·lagen i mantenen les mucoses i la pell en bon estat.
  • Raïm i nabius. El seu efecte antiedat es deu a les antocianines i al resveratrol, que reparen el dany cel·lular.
  • Llimona. Ja sigui en suc o com a amaniment, aporta un plus de vitamina C, molt antioxidant.
  • Magrana. Les antocianines que conté són antioxidants molt potents i protegeixen d’alguns tipus de càncer. Es pot consumir en amanides o en sucs barrejada amb fruites cítriques.
  • Xocolata negra. És rica en flavonoides, que eliminen els radicals lliures de les cèl·lules. Com més concentració de cacau pur, més poder antioxidant.

Menjar massa carrega d’anys

Un excés de calories en la dieta fa que “fabriquem” més quantitat de radicals lliures. Així mateix, les dietes excessives ens roben energia, ja que el cos fa un sobreesforç per metabolitzar els nutrients, la qual cosa que augmenta la sensació de cansament i de fatiga mental.
Per tant, fer cinc àpats frugals al dia ens ajudarà a frenar l’envelliment prematur i a estar més desperts i actius.

Més informació

  • La dieta antiaging, rejuvenecer comiendo (La esfera de los libros, 2007)
  • Recetas antiaging, Carme Ruscalleda (Salsa Books, 2012)