El convidat

Inici / El convidat 2 de setembre 2016 per Núria Coll

"L'èxit de l'Etselquemenges és que al darrere hi ha gent molt potent, no només tecnologia"

Txell Costa, periodista i autora del llibre electrònic "Lovely Marketing"

La periodista, Txell Costa, gestora de xarxes des dels inicis d’Etselquemenges, presenta Lovely Marketing, un llibre electrònic pensat per a professionals del món de l’alimentació saludables que ja estan treballant i necessiten reenfocar la seva estratègia o bé persones que volen fer el cop de cap i dedicar-se al món de la salut. El llibre repassa el pas a pas, des de la creació de la marca per destacar en un mercat saturat fins a la definició del model de negoci.

murmur.cat (1 of 23)

Com és que una periodista de ràdio acaba en un portal com Etselquemenges?

Perquè m’agrada menjar bé! [Riu.] Jo sabia de tu des que havíem coincidit a Catalunya Ràdio; concretament un estiu en què jo portava la secció de “Cuina’ al Matí de Catalunya Ràdio”.

D’alguna manera, la vida ens va portar per camins similars: tu vas fundar Etselquemenges i jo vaig començar com a autònoma…

Una autònoma que s’ha convertit en tota una empresària, perquè el teu projecte ha crescut moltíssim!

Sí, la veritat és que ara Txell Costa ® Group (www.txellcosta.com) ja farà set anys, i té clients a tot el món, un equip de professionals consolidat… Hem anat creixent, adaptant-nos a les demandes del mercat, i els serveis de comunicació purs i durs -com notes de premsa- han anat deixant espai a webs, xarxes socials, vídeos… sempre estratègics per construir marques solvents.

Xarxes socials com les nostres! Perquè molta gent ja et coneix perquè ets la nostra gestora de xarxes.

Exacte. L’Etselquemenges ha estat una gran escola, un gran laboratori, tenint en compte que vam ser pioners en l’ús de xarxes socials per dinamitzar continguts periodístics, i que el món d’internet evoluciona constantment. Estic orgullosíssima de la comunitat que hem construït, per exemple, a Facebook: més de vuitanta mil catalanoparlants interessats en la vida saludable! Era inimaginable.

I una comunitat activa i real, perquè tu sempre ets molt crítica amb estratègies com comprar seguidors i altres de similars, a pagar publicitat per pagar…

I tant! No s’ha de forçar la gent a comprar, cal oferir-li continguts interessants, pensant una bona estratègia que creï valor. Si l’Etselquemenges vol fer un canvi en la societat, ha de ser coherent en tot el que faci.

Et recordo en una de les primeres reunions de l’Etselquemenges dient a la gent de l’equip: “Nois, cadascun de nosaltres és una marca: hem de fer pinya”.

I tant! Les persones són les que construeixen les marques i les empreses. Cadascun dels col·laboradors de l’Ets en som ambaixadors; no en va, jo crec molt en projectes com aquest d’intraemprenedoria: cada persona se l’ha de sentir seu, amb iniciativa, i treballar enfocada a resultats. Per això sempre he intentat ajudar-los a crear marca, a cultivar un valor diferencial, a gestionar de manera solvent la seva imatge a les xarxes.

Ets_botiga_Header_lovelymarketing

 

I Déu n’hi do com et fan cas tots plegats. Ets la nostra petita guru! [Riu.] Tot aquest coneixement de màrqueting i també d’experiència de primera mà amb el món saludable és el que reculls al llibre electrònic Lovely Marketing

Exacte. Perquè és un estil de vida amb el qual treballo (a Txell Costa ® Group assessorem restaurants, botigues eco, health coaches, nutricionistes, entre d’altres) però que també aplico: ni gluten, ni sucre, ni lactis… Jo també sóc bona alumna, per la part que em toca! [Riu.] Així que em venia molt de gust plasmar tot aquest coneixement en un manual per fer-lo arribar al màxim de gent.

I vas molt més enllà, i parles de model de negoci, de com fixar tarifes (i cobrar realment un preu just), de diversificació d’ingressos, de maneres de monetitzar un blog…

És que no podem ser autònoms, emprenedors, digues-n’hi com vulguis, sense uns fonaments. Si no estarem venent fum, serem una moda, tindrem una afició i no una feina amb un sou real. I aquí volem construir projectes perdurables.

Poca broma perquè saps de què parles: participes al primer programa de lideratge femení a la Universitat de Yale, a Connecticut, com a única representant de la Unió Europea; i tens un altre llibre, en aquest cas en paper, Working Happy. Tot el que et cal per crear la millor empresa del món: la teva, que ha estat número 1 en català a Amazon; i fas conferències arreu, i classes a la universitat…  D’on treus l’energia per arribar a tot!?

Perquè sóc el que menjo! Hi crec tant! Faig vida com d’esportista d’elit, em cuido moltíssim. Cap, cos, ànima: són un tot.

Suposem que em dedico al món saludable, i ja visc d’això o bé m’hi vull dedicar. Quin consell em donaries?

Coneix-te, coneix-te molt bé. Perquè has de muntar un negoci partint de les teves fortaleses –sinó serà desgastant i car–, coherent amb com vols viure i visibilitzant allò en què ets bo. Viu la teva passió, coneix el mercat… no et quedis en una cova. Per molt bo que siguis, ningú et vindrà a buscar a casa. Surt de l’armari i comparteix el teu do (en un futur, totes les empreses hauran de dedicar un 20% del temps en màrqueting! De la mateixa manera que trobem temps per fer factures i presentar l’IVA, serà imprescindible també la visibilitat de la nostra marca i el contacte amb la gent). I pensa que són mil vegades més importants les relacions públiques –el cara a cara de tota la vida–, que les xarxes socials. Aquest és l’èxit de l’Etselquemenges: darrere hi ha gent molt potent, no només tecnologia.

Totalment d’acord en això de les xarxes! En aquests anys d’Etselquemenges, hem corroborat que el butlletí electrònic és mil vegades més important que les xarxes socials. Però ja ens explicaràs bé el perquè al llibre. Gràcies, Txell.

Gràcies a tu, per creure en projectes col·laboratius com l’Etselquemenges. Però Núria ho hem d’explicar tot: no fem màgia nosaltres. Al darrere hi ha d’haver un projecte ben construït i l’Ets té un equip, un projecte clar i un model de negoci ètic i diversificat. 

txell-costa-periodista-escriptora

 

Compra l’ebook Lovely Marketing!

Núria Coll

Núria Coll
Directora d'etselquemenges
ncoll@etselquemenges.cat

PUBLICITAT
Cercador

amunt