Aquesta és la setmana de la concepció i cal que felicitem la parella! Ja s’ha fet el primer pas! Ara bé, cal anar a poc a poc i, sobretot, tenir molta paciència. De moment, hem aconseguit que l’espermatozou fecundi l’òvul i que l’anomenat zigot es comenci a dividir moltes vegades. En pocs dies, el futur bebè s’haurà convertit en una bola microscòpica que creixerà a un ritme trepidant i que anirà desplaçant-se des de la trompa de Fal·lopi fins a l’úter, on creixerà durant nou mesos.

Alimentació de la mare

Ara comença un llarg camí, en el qual la futura mare segurament estarà sotmesa a canvis físics, mentals i emocionals, i és important que els escoltem i els fem cas. Durant els tres primers mesos de gestació es forma el sistema nerviós i l’esquelet del bebè i per això la mare necessita més minerals. És normal que el cos demani aliments salats, consistències cruixents i seques; i alhora, que es tingui la necessitat de consumir aliments àcids, imprescindibles perquè els minerals de la mare puguin passar als sistemes del nadó.

Endavant amb els aliments de sabor àcid, però que siguin de bona qualitat, com el vinagre i la pasta d’umeboshi. També es recomana la pell dels cítrics o la llimona com a substitutiu dels vinagres més clàssics. Aquests, ja siguin de Mòdena, balsàmics, d’arròs o de poma tendeixen a provocar una desmineralització del cos i una sensació de debilitat. Ara és moment d’escoltar i entendre els missatges interiors perquè ens estaran informant d’una carència energètica que cal satisfer a tots els nivells.

Compte a no desmineralitzar-se

Font: “La alimentación de nuestros hijos” Montse Bradford. Ed. Océano Ambar

  • Intenteu no consumir aliments extrems: eviteu les carns i les grasses saturades i els estimulants com ara l’alcohol, el sucre, les begudes amb gas o artificials. El consum d’aquest tipus de productes afecta el sistema nerviós, circulatori i ossi, cosa que debilita el sistema immunitari.
  • Eviteu l’excés d’aliments crus: menjar massa fruita o verdura crua incrementa el volum d’aigua del nostre cos i acaba diluint-ne els minerals.
  • No debiliteu els ronyons: ells traslladen l’energia vital a la resta d’òrgans del cos i són els encarregats de cuidar els ossos i la medul·la. Si els saturem de toxines, els costarà molt més desenvolupar la seva funció de filtre i de purificador del nostre organisme.
  • Controleu l’estrès: malgrat que estiguem sotmesos a la pressió de la feina, als fums i gasos de la ciutat, al volum excessiu d’aparells electrònics i al poc contacte amb la naturalesa, podem rebaixar els efectes d’aquest estil de vida consumint minerals de bona qualitat en cadascun dels nostres àpats. Les algues (verdures del mar) ens ajudaran a depurar el nostre sistema dels efectes àcids de la dieta i de la vida moderna.

Atenció: La informació oferta en aquesta secció és genèrica –tant pel que fa a l’evolució del fetus, com a l’alimentació de la mare i a la complementació nutricional. Per tal de tenir un assessorament directe, es recomana consultar el ginecòleg o bé un nutricionista especialitzat.

Gemma Castanyer
Gemma Castanyer

Periodista