Des de fa uns anys, els amants de les infusions orgàniques ja tenim probablement un rebost molt més ampli que el dels restaurants i bars tradicionals, que tenen només menta poliol, camamilla, til·la o, en els millors casos, algun rooibos. Ja sabem que, si no volem cafeïna o teïna, tenim un món molt més extens de begudes calentes per esmorzar, per prendre a mig matí, a mitja tarda o com a postres, i que ens donaran un plus d’hidratació i ens facilitaran la digestió sense alterar-nos el sistema nerviós.
Per sort, cada cop hi ha més marques especialitzades en te i infusions que elaboren noves fórmules i nous productes enfocats a un públic més exigent que demana més salut, més sostenibilitat i més sabor. I aquesta triple condició no sempre és fàcil de complir, però, quan s’aconsegueix, el consumidor bio, a la recerca de productes bons, justos i sans, sap apreciar-ho. Un exemple és la sortida al mercat del te groc (a mig camí entre el blanc i el verd, ajuda a concentrar-se i és apte per a nens) o del te blau (també conegut com oolong, a mig camí entre el verd i el negre, molt antioxidant i reformador del sistema immunitari).
En l’àmbit de les infusions, les tendències del mercat van cap al color, el sabor i l’energia. Així, les propostes que ens arriben combinen herbes, flors, fruites i espècies amb efectes relaxants, estimulants o reconfortants. La gràcia de totes és l’originalitat de les barreges que s’aconsegueixen i que permeten exalçar sabors i potenciar propietats.
Com sempre, la fórmula més sostenible de consum és comprar les infusions a granel i fer la barreja a casa o bé comprar barreges ja fetes. Però si, per comoditat, preferiu optar per infusions monodosi en bossa, és important triar una marca bio de confiança, que treballi amb matèria primera de comerç just i que faci servir bosses biodegradables i sense blanquejar, és a dir, sense substàncies químiques com el clor, que es fa servir per blanquejar les bosses de te convencionals.
Clipper presenta les seves noves combinacions de primavera
Amb un packaging d’allò més vistós i elegant, la marca líder de tes i infusions orgàniques i de comerç just al Regne Unit treu al mercat cinc propostes noves i sorprenents en bossa biodegradable i sense blanquejar:
- Flower Power: amb flor de saüc, hibisc, til·la i camamilla. De color atractiu i sabor atrevit.
- Calmer Chameleon: amb camamilla, arbust de mel, canyella i melissa. Una combinació de flors i espècies d’efecte relaxant.
- Happy Mondays: amb llimona, gingebre i pebre negre. Aporta energia i calidesa.
- Skinni Mintie: amb menta i caramel. Digestiva, relaxant i reconfortant per a l’estómac.
- Skinni Vanilli: amb maduixa i vainilla. De sabor suau i dolç, perfecta per als amants de les begudes afruitades.
Clipper la distribueix a Espanya en exclusiva Qbio, i podreu trobar les seves infusions i tes en botigues especialitzades.