civada-730

Per a d’altres, en canvi, pot ser l’ocasió perfecta per canviar radicalment el que entra a la cuina. Ho intentem fer i que surti bé de preu? De fet, haurem de fer dues distincions: aliments sans i econòmics i aliments sans i més cars però que et duren gairebé tot l’any.

Exemples sans i barats per tenir sempre i utilitzar gairebé cada dia als plats

  • Pipes de gira-sol (cada dia per a l’amanida)
  • Pipes de carbassa (cada vespre per a les cremes de verdures)
  • Llavors de chía (per a la torrada de l’esmorzar del matí)
  • Farina de fajol (per fer creps americanes de plàtan o per elaborar pa)
  • Flocs de civada (per al musli del matí o per fer llet vegetal de civada)
  • Nous senceres (recordeu remullar-les la nit anterior)
  • Festucs (per a l’amanida o per picar)
  • Ametlles crues sense pelar (remullades i pelades per fer llet vegetal d’ametlles o per picar)
  • Vinagre de poma
  • Canyella en branca i en pols
  • Cúrcuma en pols
  • Llavors de sèsam (per moldre a casa) o gomashio (mòltes i amb un punt de sal). Per posar-ne un pessic a tot arreu!

Exemples d’aliments més cars per fer rebost

  • Mantega ghee (per a la torrada del matí)
  • Oli de coco (per coure el saltat de verdures)
  • Tahina (per a la torrada del matí amb les llavors de chía al damunt i per fer hummus)
  • Bolets deshidratats
  • Algues kombu per coure els llegums: nori per fer makis d’arròs integral i alvocat o wakame per a les verdures

Amb aquest fons d’armari, ja podem començar el curs. Ara falta l’essencial: comprar molt sovint verdura i fruita fresca ecològica i de temporada!

Núria Coll

Núria Coll
Directora d'etselquemenges