Etselquemenges, la revista digital d’alimentació i salut de referència, celebra aquest 2019 vuit anys d’història i ha tancat l’exercici anterior –de 2018– amb una facturació per sobre del mig milió d’euros.

En només tres anys, l’equip ha crescut fins a la trentena de professionals entre la redacció i La Consulta Nutricional. Aquest 2019, Etselquemenges presentarà el nou web de La Consulta, un servei de nutrició per a empreses anomenat Dükkah i, durant el curs 2019-2020, llançarà deu cursos en línia inèdits.

L’èxit dels cursos en línia d’Etselquemenges 

Des del 2016, Etselquemenges ofereix cursos virtuals de formació per a particulars i, en només tres anys, la secció de comerç electrònic ha agafat embranzida i més d’11.000 alumnes ja han fet cursos en línia de la plataforma.

El curs de més èxit, “Perd pes i guanya salut”, ja acumula quatre edicions, amb més de 3.000 alumnes i amb resultats extraordinaris, ja que la majoria de gent que l’ha fet ha perdut pes i ha adquirit les bases per seguir fent una alimentació sana. Fa poc, Etselquemenges i Penguin Random House han publicat Perd pes i guanya salut, inspirat en el curs. El llibre, a la venda a llibreries i Amazon, s’ha publicat en català i en castellà.

Els darrers tres anys, l’empresa s’ha consolidat gràcies al contingut de marca, als cursos en línia i als socis.

“Intentem fer cursos per aprendre a cuinar i per prevenir i millorar malalties molt comunes; sempre intentem oferir cursos que la gent pugui necessitar i alhora també volem sorprendre. Cada cop hi ha més competència i no és fàcil ser pioners i genuïns. Quan vam començar, no estava de moda menjar sa i ara hi ha centenars de blogs, influenciadors i mitjans de comunicació que parlen dia rere dia d’alimentació saludable als seus canals. Afortunadament, som un equip de gent inconformista, àgil i pencaire que intentem treballar amb rigor en tots els projectes que engeguem”, explica la directora, Núria Coll.

La diversificació del negoci 

Etselquemenges ha diversificat el negoci des que va començar. Ja des del primer any va sorgir la idea de fer un model de subscripció que avui ja té més d’un miler de socis amb accés a continguts exclusius, a dues revistes anuals en paper amb articles inèdits i sense publicitat i a descomptes per a cursos i tallers que també promouen, La Consulta i establiments. Després va arribar el contingut patrocinat. “Des del principi, el contingut de marca va funcionar molt bé, ja que som un nínxol, i les empreses saben que aquí hi ha un públic més qualitatiu que quantitatiu, que està conscienciat i que pot ser un molt bon prescriptor”.

Etselquemenges també ofereix serveis externs de comunicació per a empreses del sector ecològic i saludable.

Als socis i a la publicitat s’hi van afegir els cursos virtuals, que actualment són la gran força d’Etselquemenges, així com encàrrecs de comunicació per a empreses del sector. L’empresa no té l’esperit d’agència, però sap quina és la realitat alimentària i la del sector i, gràcies als coneixements tècnics i de màrqueting, desenvolupa projectes a mida per a empreses de l’alimentació i la salut natural.

Etselquemenges també té La Consulta Nutricional a Barcelona, organitza cada any el Cómo Como Festival i, ben aviat, presentarà un nou servei de nutrició per a empreses anomenat Dükkah.

Més d’11.000 alumnes han fet cursos a la plataforma i l’any que ve l’Ets llançarà deu cursos nous d’alimentació i salut.

8 anys d’Etselquemenges

Etselquemenges va néixer el 2011 com a revista digital. Des de llavors s’hi ha afegit la versió homòloga en llengua castellana Soycomocomo.es (2013) i, actualment, entre totes dues revistes ja sumen 500.000 visites mensuals de lectors concentrats sobretot a Catalunya, la comunitat de Madrid, la costa de Llevant i les Balears. Fora de la Península, Soycomocomo es visita sobretot a Mèxic, Argentina i Colòmbia.

Actualment, Etselquemenges està format per un equip de vint persones a la redacció, entre periodistes, tècnics, dietistes, dissenyadors, comercials i personal administratiu i una desena de terapeutes que visiten a La Consulta. Fa tres anys, Núria Coll es va associar amb Ivan Millan, que s’ocupa de la direcció tècnica de tots els projectes tecnològics de l’empresa i, plegats, marquen l’estratègia empresarial.

Si vols recordar qui som i tots els projectes que hem fet, fes clic a aquest enllaç.