L’aigua de mar és poderosa. De fet, des de temps immemorials, s’han anat repetint tots els beneficis que pot aportar si ens hi submergim o passegem a pet d’ones.
Ja ho va exposar l’emperador Fu-Shi, pioner de l’ús de l’aigua de mar i un dels pares de la medicina tradicional xinesa, quan va donar a conèixer la importància del consum d’algues i sals per mantenir la salut. O René Quinton, un biòleg i fisiòleg francès que va desenvolupar una teoria en la qual exposava la gran quantitat de finalitats terapèutiques que aquest element aportava i que, a més, va donar a conèixer la similitud entre la composició química de l’aigua de mar i del plasma sanguini. O qualsevol de les teràpies que es basen en l’ús de diferents elements marins i el clima per tractar patologies, com la talassoteràpia.

Per tant, des de fa molt coneixem, en més o menys mesura, els beneficis que ens produeix externament: efecte antioxidant, capacitat de reduir l’ansietat, usos per tractar malalties dèrmiques o efecte cicatritzant i desinfectant. No obstant això, també sabem que, generalment, un interior sa es reflecteix a l’exterior. Així que, per què no ens aprofitem dels beneficis que aquest regal de la natura ens aporta des de dins?
Beure aigua de mar ens ajuda a:
- Incrementar la regeneració cel·lular. Reconstitueix i hidrata les cèl·lules i afavoreix, així, un envelliment qualitatiu.
- Regular el medi intern i mantenir l’organisme equilibrat.
- Aportar oligoelements i sals minerals. De fet, ens permeten obtenir millores en diferents aspectes com en el sistema nerviós (ja que ajuda a reduir el cortisol i adrenalina, dues hormones molt relacionades amb l’estrès), també energèticament (ens ajuda a recuperar l’energia després el desgast diari) o a l’hora de mantenir la salut òssia.
- Regular la digestió i afavorir el desenvolupament metabòlic dels àpats. Digestivament, l’aigua salada activa les glàndules salivals de la boca, cosa que genera l’alliberament de l’amilasa i ajuda a afavorir una digestió correcta. En conseqüència, ajuda a regular el trànsit intestinal, beneficia l’assimilació correcta de nutrients dels aliments i evita digestions pesades. També ajuda a neutralitzar l’acidesa estomacal i a calmar la gana.
- Millorar la salut integral. Regula la pressió arterial (si es consumeix de forma isotònica), neteja els pulmons de mucositat, aporta duresa els ossos i ajuda a regular la son, entre altres beneficis.
Per desgràcia, l’aigua de mar que trobem a les nostres costes està molt contaminada i plena de deixalles. Així, cal recalcar la importància de consumir-la de qualitat i tractada mitjançant els procediments necessaris fins a aconseguir una beguda apta per a consum humà i amb els beneficis exposats.
Per sort, actualment el mercat ens ofereix aquesta alternativa tan saludable en diversos formats. Siovann n’és una i s’adreça, especialment, als que tenen una vida dinàmica i socialment molt activa, perquè en puguin gaudir de totes les propietats. Aquesta nova marca inclou dos productes que fan servir l’aigua de mar com a base: BALANCE WATER i SPARKLING BALANCE WATER. Totes dues, a més, estan enriquides amb zinc i magnesi, dos minerals que aporten molts beneficis.
El zinc és conegut per diferents propietats, entre les quals destaquen: l’ajuda en el metabolisme de les proteïnes, els glúcids i en la síntesi de la insulina; la millora del sistema immunitari; la intervenció en la síntesi d’hormones sexuals; el manteniment de la pell, cabells, ungles i membranes mucoses o la cicatrització de les ferides.
D’altra banda, el magnesi també pot presumir de propietats: és un tranquil·litzant natural (efecte antiestrès); participa en la fixació del calci i fòsfor en ossos i dents; prevé l’osteoporosi; manté l’equilibri energètic; o prevé els càlculs renals, entre d’altres.
Però, com podem incloure aquesta beguda refrescant en el nostre dia a dia?
És important recordar que els beneficis i la contribució al manteniment de salut integral d’aquest tipus de productes es potencien un cop es consumeixin de manera perllongada. Per això, incloure aquestes begudes en els hàbits diaris pot ajudar-nos a millorar el rendiment orgànic, físic i intel·lectual i a sentir-nos en equilibri i benestar.
BALANCE WATER o SPARKLING BALANCE WATER de Siovann són ideals per acompanyar els àpats, per recuperar-nos després d’una bona dosi d’exercici, maridar suculentes elaboracions o saciar la set en qualsevol moment del dia. Si preferiu refrescar-vos, calmar la set o millorar la digestió potser l’acompanyant ideal és el BALANCE WATER (una bona idea és barrejar-la amb llimona, menta i estèvia per sentir encara més l’efecte reconstituent). D’altra banda, si s’és més atrevit, ve de gust donar un toc diferent als àpats o sorprendre els convidats, aconsellem SPARKLING BALANCE WATER.
Una altra idea és preparar amaniments (per exemple, llimona, oli, aigua de mar i pebre vermell dolç) o incloure-les en batuts de fruites (per augmentar-ne la capacitat energètica), ja que aquest aliment és capaç d’aportar matisos oblidats i sabors que no podrem aconseguir amb la sal comuna. De fet, podrem realçar el sabor original dels productes, aportar més quantitat de nutrients i augmentar-ne la palatabilitat.
A més de ser una beguda refrescant que té cura de nosaltres tant de manera interna com externa, cal destacar que no conté conservants, sucre, ni calories. Així que es tracta d’una aposta segura en tota regla.
On ho podem trobar?
Fins fa relativament poc era inconcebible trobar espais amb aliments “estranys” o diferents per a la majoria, però, gràcies a la consciència social, cada cop és més senzill trobar més quantitat d’opcions en diferents tipus d’establiments. Siovann ha nascut en un moment en què el mercat s’està expandint i, per això, podem gaudir d’aquesta beguda tant en restaurants i bars, com a casa, si així ho preferim, gràcies a la seva botiga en línia.
Curiosa la moda de beure aigua de mar… MOLT ALERTA!! L’ÚNICA COSA QUE ET FARÀ BEURE AIGUA DE MAR ÉS DESHIDRATAR-TE I FER QUE ELS TEUS RONYONS FACIN MÉS FEINA!!! No té CAP propietat beneficiosa!! CAP NI UNA!!! A més, aquest article no dona cap referència a cap article científic ni facilita una bibliografia rigurosa… Molt sospitós!!! És possible que aquest post estigui subvencionat o patrocinat per BALANCE WATER o SPARKLING BALANCE WATER de Siovan??!!
Per favor ‘etselquemenges’ pensava que èreu una corporació més seriosa… Quina decepció!!! Molt indignat!!!
sebastiamunar, està clar que això és un publireportatge, però em sembla que en cap moment s’amaga aquest fet. Últimament hi ha hagut força estudis i s’ha parlat molt del tema, i pel que sembla l’aigua de mar pot aportar molts nutrients i ser beneficiosa. Potser podriem demanar a ‘etselquemenges’ algunes referències d’estudis seriosos?
Curiosa moda la de beure aigua de mar… MOLT ALERTA!!! L’ÚNICA COSA QUE ET FARÀ BEURE AIGUA DE MAR ÉS DESHIDRATAR-TE I FER QUE ELS TEUS RONYONS FACIN FEINA EXTRA!!! No té CAP propietat beneficiosa!!!
A més, no posau cap referència a cap article científic ni a bibliografia rigurosa… Molt sospitós!!!
És possible que aquest article estigui subvencionat per BALANCE WATER o SPARKLING BALANCE WATER de Siovan???!!!
Per favor, ‘etselquemenges’ pensava que èreu més seriosos… Quina decepció! Molt indignat!!
Hola Sebastià,
l’aigua de mar en el format isotònic és molt hidratant tal i com hem explicat en altres ocasions. Tot depèn de si és hipertònica, que si que et pot deshidratar però la isotònica amb proporció 1:3 justament és molt mineralitzant. Aquí tens un altre article nostre: https://etselquemenges.cat/alternativa/laigua-de-mar-cura-tots-els-mals-de-lhome
Gràcies,
L’equip d’Etselquemenges
Si l’aigua de mar és isotònica significa que ja no és aigua de mar, és aigua que li han llevat bona part de les sals minerals per tal que la seva concentració sigui igual a la concentració del medi intracel·lular, d’aquesta manera si es pren no afectaria a l’osmoregularitat ja que hi hauria equilibri osmòtic. L’aigua de mar té una concentració de sals de mitjana d’uns 3,5% la qual és molt superior a la concentració de sals de la sang que és del 0,9%. L’aigua de mar normal és de mitjana més de 25 vegades més concentrada que la sang. Quasevol dissolució isotònica s’ha de trobar al voltant del 0,9%.
Dit això ara els meus dubtes són:
– Si és aigua de mar que ha estat transformada per ser isotònica, per què comprar-la si ja no és aigua de mar?
– Aquesta beguda, si té alguna propietat és per què és isotònica no per què és aigua de mar fet pel qual si això fos així ens trobaríem davant un frau publicitari. I això encara reforça la idea que aquest article estigui subvencionat per BALANCE WATER o SPARKLING BALANCE WATER de Siovann.
La meva decepció i incredulitat segueix anant en augment, de totes maneres, gràcies per la resposta anterior.