foto_entrepàPer untar el pa trobem opcions saludables, com el tomàquet amb oli d’oliva verge de tota la vida, i d’altres que no ho son tant, com productes que ens ofereix la indústria alimentària i que, normalment, porten grans quantitats de sucres, greixos de mala qualitat i molts additius.

Si volem cremes per untar, el millor és elaborar patés vegetals a casa, que, a més, són molt fàcils de fer. Una bona manera de preparar-los és fent servir com a base fruita seca (nous, avellanes, ametlles…) o llavors, que ens aportaran proteïnes i greixos de qualitat, i afegir-hi hortalisses i espècies. Aquesta pauta ens servirà per fer mil i una combinacions delicioses.

Aquests patés també resulten ideals per oferir als més petits, ja que són una opció saludable i molt nutritiva per complementar esmorzars o berenars. A més, son una bona manera d’introduir la fruita seca en la seva alimentació.

La crema per untar que us proposo avui està elaborada amb avellanes, pastanaga i canyella. Una combinació suau i deliciosa que pot combinar-se tant amb dolç com amb salat.

foto_paté1

Les estrelles del paté: Les avellanes

Són una fruita seca molt rica en àcids grassos essencials, entre els quals destaca l’àcid oleic (omega-9), un greix monoinsaturat relacionat amb la prevenció de malalties cardiovasculars i del sistema nerviós.

Són riques en vitamina E, un antioxidant que ens ajuda a mantenir la bona salut cardiovascular, i vitamines del grup B com la B1, B2, B9 i B6, que ens reforcen el sistema immunitari. També ens aporten minerals com potassi, fòsfor, magnesi i manganès, entre d’altres.

A més, la crema d’avellanes és boníssima i ens proporciona un sabor molt agradable al paladar.

Els betacarotens

La pastanaga és una gran font de betacarotens, un flavonoide amb grans propietats antioxidants que contribueixen al bon funcionament de la vista i a un bon manteniment de la pell i les mucoses.

Incorporar aliments amb colors que provinguin de pigments diferents és essencial per a una salut òptima. Cal posar color als plats!

foto_paté2

La recepta

Ingredients

  • 200 g avellanes torrades
  • 1 pastanaga ratllada
  • 40 ml de beguda d’avellana o ametlla
  • 1 c.p. de canyella
  • un pessic de sal

Elaboració

  1. Tritureu les avellanes en un processador d’aliments fins que deixin anar part de l’oli que contenen i quedi una crema fina.
  2. Afegiu la resta d’ingredients i tritureu fins que quedi una mescla homogènia.

Podeu fer servir el paté com a base d’un entrepà vegetal de pa de fajol, com el que us proposo en la primera imatge, farcit amb alvocat, cogombre, ruca i germinats. Un esmorzar pràctic i saludable per emportar fora de casa.

 

Gina EstapeGina Estapé

Estudiant de Dietètica, creadora del blog myhealthybitesblog.com i graduada en Publicitat i relacions públiques