Crear embalatges nous sense plàstics i biodegradables, potenciar iniciatives a favor del reaprofitament o en contra del malbaratament, conjugar el menjar cuinat amb la sostenibilitat, o impulsar projectes d’economia circular, consum responsable, agricultura ecològica o transport amb energies netes i baixes en carboni són reptes que la indústria, i específicament la indústria alimentària, hauria de resoldre a mitjà termini.

Contribuir a millorar el món per aconseguir un teixit industrial més sostenible, més net, més just i més sa és un dels objectius principals de la nova iniciativa Veritas Ecological Challenge, una convocatòria que acaba de llançar la cadena de supermercats ecològics. El director general de Veritas, Silvio Elias, ho explica així: “El món ens planteja nous reptes cada dia que ens afecten a tots i que tenen a veure amb el món que volem per al futur. Per canviar-ho, cal passar a l’acció”.

El repte de Veritas pretén, precisament, fer més fàcil aquest pas a l’acció. Tots els emprenedors i empreses emergents que tinguin projectes innovadors sobre el desenvolupament de productes i processos que permetin fer més sostenible la cadena alimentària, des del camp i fins al punt de venda, seran benvinguts al Veritas Ecological Challenge.

Dinàmica del Veritas Ecological Challenge

Tots els aspirants poden presentar la seva idea al web de veritas.es i l’equip de la plataforma d’Ulule els ajudarà a concretar la proposta i a impulsar una campanya de finançament col·lectiu.

Els projectes que abans del 31 de desembre hagin arribat a la xifra marcada aconseguiran una contribució extra per part de Veritas de fins a tres mil euros, que, a més, quedarà reforçada amb el ressò que en farà Veritas des de la seva xarxa de canals habituals de comunicació i difusió.

Marta Costa
Marta Costa

Periodista i Postgrau en Comunicació Alimentària.
Coordinadora de continguts d'Etselquemenges.