El fundador i conseller delegat de Veritas, Silvio Elías, explica en exclusiva a Etselquemenges què és Veritas Food Plans, un servei d’acompanyament nutricional gratuït pioner al món. El nou servei recull totes les sensibilitats de les famílies que volen fer un canvi alimentari i l’ofereix a tothom, sense cost, i amb descomptes atractius.
Silvio, no pareu! Què és això de Veritas Food Plans?
Un servei d’acompanyament gratuït basat en plans nutricionals per acompanyar les famílies que volen adoptar hàbits alimentaris més saludables.
Vosaltres, que sou un supermercat, fareu contingut, oferireu coneixement, doncs.
Sempre ho hem fet. La revista en paper de Veritas n’és un exemple i l’aplicació de Veritas també, perquè no va néixer només amb la voluntat d’oferir descomptes, sinó també d’acostar el coneixement a la gent a través de receptes, per exemple. Per menjar més saludable no n’hi ha prou de substituir un producte per un altre; hi ha d’haver un model alimentari, un sistema basat en creences, nutrició, coneixement i rigor científic. Tot això junt és el que modela un canvi alimentari i ho volem oferir de la forma més rigorosa, atractiva i moderna possible; per això hem fet un web amb les necessitats de la gent d’avui.
I creus que la gent voldrà aquest coneixement?
I tant. L’està demanant. La gent demana auxili sense parar. Ens diu: “Ajuda’m. Voldria fer-ho millor, però no sé per on començar.” La gent vol que l’alimentació sigui una font de salut per a les persones i per a l’ecosistema i engeguem aquest servei perquè això sigui possible. Com que els hàbits alimentaris tenen necessitats diferents, oferirem plans nutricionals diferents. Ara naixem amb el pla Nous Vegans, però volem oferir plans per a esportistes, embarassades, famílies, entre d’altres. I ho farem amb el nostre equip, que, entre d’altres, està format per un grup de dietistes-nutricionistes que n’elabora el contingut.
Com és la plataforma web de Veritas Food Plans? Perquè hi ha jocs i descomptes molt atractius.
Hi ha la creença que canviar hàbits és molt difícil i un sacrifici personal. A veure, hi ha un component d’esforç i la gent necessita una motivació i que els ho posis fàcil a l’hora d’enfrontar-se a un món nou d’aliments. Els descomptes són un al·licient molt important i, a més, com que menjar més sa a vegades es percep com una cosa avorrida, ludifiquem el sistema. Quan feu el pla Nous Vegans, veureu que hi ha capítols i nivells i que es guanyen ecos (la moneda virtual de l’aplicació de Veritas) i cupons de descompte directament.
L’aplicació de Veritas serà el nexe d’unió entre l’univers de Veritas en línia i fora de línia. Al web es farà el pla i a l’aplicació s’acumularan ecos i cupons, que es bescanviaran a qualsevol botiga Veritas
Com funcionarà? Perquè els plans es consultaran des del web de Veritas (veritas.es/foodplans) i els cupons es bescanviaran a les seixanta botigues Veritas.
L’aplicació de Veritas, on hi ha registrats els usuaris i hi tenen els cupons de totes les promocions de la casa, serà el nexe entre la plataforma i la botiga. L’usuari adquirirà coneixements i guanyarà ecos i cupons de descompte a mesura que superi els nivells; tot això es fa des del web.
Aquest servei és, d’alguna manera, l’evolució de la figura del professional de la nutrició o de l’assistent personal de compres, però també serà a totes les botigues.
Exacte. A les botigues hi haurà un espai dels Veritas Food Plans per sol·licitar informació i subscriure-us-hi.
Comenceu amb el pla Nous Vegans. Per què?
Un dia, un bon amic meu em va dir: “Silvio, la meva filla s’ha fet vegana i no sé què fer. Jo no en soc i no sé com acompanyar-la, i ella saps què m’ha dit? Que anirà a un Veritas, que allà segur que l’ajuden.” En aquell moment, vaig veure que té molt sentit tota la divulgació que fem més enllà de vendre productes i em vaig adonar que havíem de crear un servei a totes les botigues per ajudar persones com ella. De fet, hi ha molt interès en el veganisme i hi ha moltes famílies que no són vegetarianes o veganes amb fills que ho volen ser i que necessiten assessorament.
Teniu molts clients vegans?
Actualment, un 15% dels clients es declara vegà. És una minoria molt gran i aquest percentatge arriba al 30% en molts casos, ja que les famílies d’aquestes persones i l’entorn més proper adopten molts dels hàbits dels vegans. La persona que és vegana en una llar canvia els hàbits d’aquella casa. Afecta el rol del comprador, els amics quan van a sopar, la tria de restaurants; afecta moltes coses i aquest acompanyament és un dels més sol·licitats i un dels primers que hem d’oferir.
Parlem de vegans o també de vegetarians i flexitarians?
De tots. Jo em puc apuntar al pla Nous Vegans i no ser vegà ni voler-ho ser, sinó aprendre conceptes i receptes veganes per quan em vingui de gust. El pla no exclou ningú.
No sé si hi ha cap experiència semblant al món, ni dins la indústria agroalimentària espanyola ni fora d’aquí, ni del món ecològic ni del convencional.
Jo tampoc. No en tinc coneixement. Potser l’explicació d’haver anat més enllà és que nosaltres naixem des de la convicció i no cobrim una moda o un segment de la demanda. A nosaltres el que fem ens defineix i aquesta és la diferència. Tenim un compromís total en temes de salut, sostenibilitat, benestar animal, diversitat alimentària, i tots aquests compromisos ens obliguen a ser molt activistes. No fem projectes que no compleixin aquests compromisos; de fet, fem projectes que intentin abraçar-los tots, com aquest.
Apunta't gratis als Veritas Food Plans |