Segurament coneixeu algú que ara mateix està constipat, té la grip o ha agafat alguna de les famoses “passes” d’aquesta estació. Per això, preparar el cos per combatre els possibles virus i bacteris és imprescindible per poder sobreviure a aquests dies.

L’alimentació és un gran aliat a l’hora de millorar el sistema immunitari (imprescindible per combatre els patògens), augmentar la temperatura corporal, cuidar l’organisme i millorar l’estat d’ànim i vitalitat. Per això us volem parlar dels aliments que ens recomanen els supermercats ecològics Veritas per viure millor els dies freds.

1- Gingebre

El gingebre és la nostra primera recomanació, ja que té grans propietats per escalfar l’organisme i energitzar-nos (durant aquests dies tan freds, a molts ens ve de gust quedar-nos al llit i no moure’ns durant tot el dia, així que, hi ha res millor que una bona dosi d’energia i calor per al cos?). A més, és un antibacterià potent, indispensable en aquest moment en què el sistema immune sol tenir més feina. Per això ens ajuda a alleujar els símptomes de la grip i a descongestionar-nos.

Prepareu-vos infusions amb gingebre, llimona i cúrcuma per prevenir i alleujar refredats, afegiu-lo a sopes i guisats, cuineu-lo amb peix o doneu un punt exòtic a les postres.

2- Farina de fajol

El fajol és un pseudocereal ideal per a les èpoques de fred. Segons la medicina tradicional xinesa, el fajol és un aliment de naturalesa calenta o yang i això fa que ens escalfi, vigoritzi i temperi l’organisme i ens ajudi a combatre el fred.

Aquest pseudocereal té diverses propietats que el converteixen en un gran aliat, ja que no té gluten, es dirigeix amb facilitat, és ric en magnesi i vitamines del grup B (per això se’l considera un potent neuroprotector) i té molta fibra i flavonoides que ajuden a dilatar i a donar elasticitat als vasos sanguinis i a prevenir malalties cardiovasculars.

Es pot consumir en forma de cereal cuit, en porridge o podem servir la farina per preparar uns deliciosos pancakes, pa o gofres.

3- Miso blanc

Un altre aliment imprescindible i fàcil de cuinar per aquest hivern és el miso. Aquesta pasta de soja fermentada amb arròs és ideal per ajudar l’organisme a pair els aliments, ajuda a regenerar la flora bacteriana i, de la mateixa manera que ho fa el fajol, aporta energia ying i dona calor.

Aquest aliment, a més, és depuratiu, té un alt poder antioxidant i ajuda a desintoxicar el cos mentre ens remineralitza. En definitiva, un bon reforç per a les defenses aquest hivern.

Amb el miso blanc podeu fer una bona sopa (eviteu que bulli perquè no perdi propietats), feu-lo servir per marinar carns, peixos o tofu, feu-ne vinagretes per a les amanides o afegiu-lo a l’aigua de cocció de cereals o llegums.

4- Tempeh de cigrons macerats amb tamari

Els llegums són un altre dels imprescindibles d’aquest hivern. I què passa si els fermentem? Que apareixen meravelles com el tempeh de cigrons.

És molt ric en proteïnes,  ajuda a enfortir els ossos (beneficiós, sobretot, per a dones en menopausa), és fàcil de digerir, és un antibiòtic natural (gràcies a la fermentació) i fa que el cos sigui més resistent a les infeccions, regula els nivells de sucre en sang i ajuda a prevenir malalties coronàries entre altres propietats.

Aquest tempeh en concret ve macerat amb tamari o salsa de soja sense gluten; d’aquesta manera és molt més saborós.

Podeu cuinar el tempeh a la planxa fins que la superfície quedi torrada i cruixent, afegir-lo als sandvitxos, tallar-lo fi i posar-lo en amanides, preparar estofats o qualsevol altra cosa que se us acudeixi.

5- Crema de mans

I, finalment, un imprescindible que no és un aliment, però no per això és menys important. En aquesta època de l’any, la pell es veu molt afectada, es resseca i clivella com a conseqüència del fred, i generalment es torna aspre i es deshidrata. Per aquesta raó, la nostra última recomanació és la crema de mans Viridis, que inclou una barreja d’olis essencials i principis actius que ajuden la pell a calmar-se, a hidratar-se i a formar col·lagen.

Fins aquí les nostres recomanacions d’imprescindibles perquè aquest hivern ajudis el cos a agafar força i a evitar recaure.