11Per a moltes persones, el pa s’ha convertit en un aliment essencial que consumeixen diverses vegades al llarg del dia. I és important ser conscient que no tot el pa que trobem al mercat ens aporta els mateixos nutrients ni beneficis. Així doncs, és essencial tenir bon criteri i seleccionar un pa de qualitat que cuidi la salut, ens aporti energia vital i no entorpeixi les digestions.

Pa sense gluten

Tres recomanacions per triar un bon pa

1- La primera, que ja hem comentat moltes vegades, és descartar el pa de blat convencional, ja que és poc nutritiu, molt processat i amb molt de gluten.

El gran problema del blat és que ha estat transformat i manipulat genèticament des dels orígens fins avui i, per tant, el gluten actual del pa convencional ha sofert tants canvis que moltes persones no tenen la capacitat de pair-lo.

Per aquest motiu, cada vegada hi ha més persones, que, encara que no són celíaques, quan deixen de consumir gluten se senten molt millor, amb més vitalitat, aconsegueixen tenir més bones digestions i més capacitat de concentració. Fins i tot, es pot afavorir la pèrdua de pes i deixar de tenir sensació de pesadesa i inflor abdominal.

I és que el gluten té un factor inflamatori i pot afectar la salut intestinal de manera negativa. Per aquest motiu, aconsellem reduir o evitar-ne el consum.

2- La segona recomanació és triar un pa elaborat amb cereals amb un contingut nutricional alt.

No tots els cereals tenen les mateixes propietats nutricionals; així doncs, us convidem a descobrir les dels diferents cereals per aportar més nutrients a l’organisme.

Com més nutrients aportem a l’organisme a través dels aliments, més energia vital aconseguirem, i això es veurà reflectit en el pes, l’aparença de la pell i la salut global de l’organisme.

Schnitzer prioritza cereals d’alt valor nutricional i cuida l’elaboració del pa per obtenir tots els ferments, minerals i vitamines que hi ha al cereal.

A més, té en compte tots els ingredients per aconseguir més qualitat i sabor en els seus productes i treballa amb ingredients com el fajol, l’amarant, el teff i la quinoa, pseudocereals amb hidrats de carboni d’absorció lenta i proteïna. Gràcies a la seva composició nutricional ens aporten energia estable durant hores i eviten els alts i baixos de glucosa en sang.

Aquests cereals no contenen gluten i són rics en vitamines del grup B i minerals com el magnesi, potassi, calci i fòsfor.

A més, gràcies a la fibra que contenen, cuiden el sistema digestiu, ja que fomenten un bon trànsit intestinal i aporten una sensació de lleugeresa i benestar.

3- La tercera recomanació és prioritzar un pa que hagi estat ben fermentat. Per què és tan important la fermentació del pa?

Perquè un bon procés de fermentació permet aconseguir un pa amb més bon sabor, amb més volum i esponjositat, i a més fa que sigui molt més fàcil de pair.

Així doncs, gràcies al procés d’elaboració, Schnitzer ens ofereix la possibilitat de gaudir d’aquests petits plaers mentre cuidem la salut. Cal tenir en compte que els seus pans no contenen enzims entre els ingredients. És un recurs que es fa servir molt per aconseguir una textura més bona, però poden crear algun tipus de reacció o al·lèrgies en alguns casos.

Esmorzars nutritius amb pa sense gluten

Per començar el dia, Schnitzer ens proposa diferents opcions d’esmorzars saborosos i nutritius:

  • Deliciós pa de fajol amb llavors de sèsam acompanyat d’alvocat i formatge de cabra.
  • Torrada de pa de motlle de xia i quinoa, amb crema d’ametlles i nabius.
  • Pa de baguet amb llavors, acompanyat de tomàquet a rodanxes, espinacs baby i ou dur.

A més, si us ve de gust un sopar diferent, trobem alternatives com la focaccia i la pizza, ideals per preparar a casa. Podem complementar la massa amb aliments frescos i saludables per augmentar el consum de nutrients al llarg del dia, sense renunciar al plaer d’un bon pa o una pizza casolana.

Irene Garibaldi
Irene Garibaldi

Diestista i redactora especialitzada en nutrició, benestar i desenvolupament personal

  @IreneGaribaldi_   @irene.garibaldi