Quan volem preparar un pícnic o endur-nos menjar a la platja, de seguida solem pensar en patates fregides, olives, entrepans de tonyina i refrescos. No obstant això, és estrany veure una família a la platja amb verdures al menú. Per sort, cada vegada hi ha més opcions fàcils per incloure una bona dosi de vegetals en la dieta gairebé sense adonar-nos-en.

Idees per a fer un pícnic vegà

Alimentar-se a base de productes d’origen vegetal, lluny de ser una moda, és una forma de menjar que cada vegada té més cabuda en la nostra societat. I per això cada vegada hi ha més productes i opcions adaptats a aquest tipus d’alimentació, ja que no únicament poden gaudir-ne el col·lectiu vegà i vegetarià, sinó també persones amb qualsevol altre estil d’alimentació.

Sabem que els vegetals haurien de ser la base de qualsevol dieta saludable. De totes maneres, de vegades, pot resultar complicat incloure’ls, ja sigui per falta de temps, d’imaginació o de ganes. Tot i que cada vegada és més senzill mantenir un estil de vida vegà o vegetarià i hi ha més opcions, també és cert que per a ocasions puntuals, com pot ser un pícnic o un dinar a la platja, en què compartir és la base de la reunió, pot resultar difícil oferir opcions fàcils i que agradin a tothom.

Així doncs, compartim algunes idees que segur que agradaran a tota mena de paladars, a més de ser saludables, ràpides i fàcils de fer.

Idees veganes i vegetarianes per anar de pícnic o a la platja

  • Bastonets vegetals amb algun paté vegetal: Una opció molt fàcil de preparar, saludable i molt versàtil, ja que es pot triar qualsevol paté i les verdures que més agradin. És tan fàcil com preparar bastonets de verdures (les que millor solen quedar són la pastanaga, pebrot vermell, cogombre, api, endívia, tomàquet, bròquil o espàrrecs) i guardar-los en una carmanyola. A l’hora de servir simplement se suquen al paté vegetal.
  • Xips de verdures amb paté vegetal: A qui no li agraden els xips? Sabem que no són l’opció més saludable, però substituir les patates fregides per aquests xips i servir-los amb un paté vegetal és una bona idea.
  • Entrepans vegetals: Són una bona opció per dur a la platja o de pícnic sense deixar de banda una bona dosi de vegetals. És tan fàcil com posar el paté vegetal com a base i acabar de farcir-lo amb altres ingredients. Us deixem algunes idees:
    • Base de paté d’albergínies i tahina amb rodanxes de tomàquet, cogombre, sal i pebre negre.
    • Base de paté de pebrots vermells i grocs amb ceba, filet de seitan a la planxa i fulles variades.
    • Base de paté de tomàquet sec, olives negres, tàperes, carbassó, ceba, pipes de gira-sol amb formatge de cabra o formatge vegà i fulles de ruca.
  • Tacos, entrepans enrotllats o hamburgueses: Igual que amb els entrepans, podem substituir el pa per tacos de blat de moro, wraps de fajol o espelta o pa d’hamburgueses i farcir-los amb paté vegetal, alguna forma de proteïna i fulles o les verdures que més ens vinguin de gust.
  • Falàfels: Una altra opció boníssima és portar uns falàfels en una carmanyola i substituir la salsa blanca o l’hummus típic, per algun paté vegetal.

mutabal hummus

La Piara ofereix una gamma de patés vegetals per sucar ideals per afegir de forma fàcil verdures a qualsevol preparació. Sense gluten, lactosa ni additius, amb ingredients 100% naturals i, el millor de tot, amb una bona quantitat de verdures.

Hi trobareu opcions aptes per a tots els gustos:

  • De pebrots vermells i grocs amb ceba.
  • De carbassó, carxofes, espàrrecs verds, albergínies i alls tendres.
  • D’albergínia amb tahina.
  • De carxofes amb olives negres.
  • De carxofes amb olives negres.