Segur que heu sentit a parlar dels grans germinats i potser, fins i tot, com que sabeu que tenen molts beneficis, us heu animat a activar o a germinar alguna llavor, llegum o cereal. En efecte, els germinats són un aliment de mida petita, però amb un contingut nutricional enorme, un tresor que podem elaborar amb paciència, controlant bé la humitat i temps de germinació, per després menjar-los frescos o bé assecats per fer altres plats més elaborats.

Per tal de germinar-los, cal, en primer terme, activar-los. Per fer-ho, els hem de netejar bé i deixar-los en remull perquè la llavor percebi que està en condicions favorables per despertar i començar a créixer. Després de les primeres dotze hores d’activació, les hem de deixar a la foscor amb una gassa o colador controlant la humitat per facilitar que germinin. Les hores d’activació i de germinació varien segons el tipus de gra, llegum o llavor.

Cereals germinats: la base del musli perfecte

Beneficis dels germinats

Un gra germinat es troba entre un gra sense germinar i una planta nova. Amb el procés de germinació aconseguim eliminar gran part del contingut en inhibidors enzimàtics, elements químics naturals amb un cert grau de toxicitat que formen part de la llavor seca i que tenen la funció de protegir-la dels predadors i evitar que creixi en condicions no adients.

Amb aquesta activació del cicle de la vida de la llavor també aconseguim augmentar el contingut i disponibilitat dels nutrients. Alguns estudis suggereixen que determinats micronutrients (aminoàcids essencials, vitamines del grup B, àcid fòlic) i minerals (ferro, zinc, calci i magnesi) serien més disponibles i assimilables en els cereals germinats.

Amb el despertar de la planta futura, augmenta substancialment el contingut d’enzims. Els enzims són substàncies que faciliten la digestió dels aliments i que asseguren el funcionament correcte de les reaccions químiques de l’organisme.

La germinació, com la fermentació en el cas del pa de massa mare, millora la digestió dels cereals amb gluten. Molts consumidors amb una intolerància lleu al gluten asseguren que toleren més bé els grans germinats que no pas els no germinats; això passa perquè les proteïnes dels grans germinats estan predigerides i són, per aquest motiu, més assimilables.

Ara que ja sabeu els beneficis de menjar cereals germinats respecte dels que no ho son, segur que teniu curiositat per saber on podeu trobar aquest producte meravellós i com incloure’l a la dieta. Doncs bé, hem trobat una opció perquè pugueu consumir aquests cereals en forma de flocs sense passar pel llarg procés de germinació i assecatge, i incloure’ls fàcilment a la dieta per esmorzar. La prestigiosa marca RAAB Vitalfood ha tret una nova línia vegana al mercat amb el Musli de cereals germinats i també hi ha afegit uns Nibs de cacau 100%. A continuació us mostrem tres maneres senzilles d’incloure els cereals germinats als esmorzars!

Com els puc incloure a l’esmorzar?

Cereals germinats: la base del musli perfecteVitalfood ofereix un producte que conté cereals germinats en forma de flocs de cereals diferents: sègol, blat, ordi i espelta. Els cereals en flocs són un esmorzar saludable i fàcil d’incloure a la dieta, per això són els reis dels esmorzars. Si, a més, són germinats, tenim al davant una opció molt més digestiva que no demana remull ni cocció durant tant de temps com els convencionals.

A continuació, us proposem algunes opcions d’esmorzar:

  • Si busqueu una opció ràpida i deliciosa podeu barrejar-los amb un iogurt o quefir de cabra (o una opció vegana) i afegir-hi una mica de fruita fresca i nibs de cacau o panses per sobre.
  • El porridge és una altra opció molt interessant per treure el màxim profit d’aquests cereals germinats. Podeu adaptar qualsevol de les receptes que tenim penjades al web.
  • Una altra idea seria moldre els flocs per fer-ne farina i fer creps o blinis. Tot seguit, la recepta:

La recepta: Creps germinades amb coco i gerds

  • Quantitat: 6-8 creps
  • Temps: 20 minuts
  • Estris: batedora
  • Conservació: 4 dies en nevera
  • Es poden congelar.

Ingredients crep

  • 150 g de musli germinat triturat Vitalfood
  • 300 g de llet vegetal de coco
  • 1 ou
  • oli d’oliva verge extra

Tòpings

  • 1 iogurt de coco
  • grapat de gerds o fruites del bosc
  • nibs de cacau 100% Vitalfood

Preparació

  1. Moleu els flocs del musli en una batedora fins a fer-ne farina. Afegiu la beguda vegetal i bateu-ho tot junt.
  2. Escalfeu una paella antiadherent petita pintada amb oli d’oliva. Quan la paella estigui ben calenta, aboqueu-hi un cullerot de la massa i deixeu que es cuini fins que es desenganxi fàcilment. Gireu i cuineu un minut més. Continueu fins a acabar la massa.
  3. Mentre es fan les creps, prepareu els tòpings.
  4. Un cop tot a punt, farciu les creps amb el iogurt de coco, els gerds i els nibs de cacau.

Si teniu creps fetes del dia anterior, podeu muntar-les ràpidament al matí i tindreu un esmorzar festiu en un tres i no res! Si no soleu esmorzar a casa, us les podeu endur a la feina; us ben asseguro que sereu l’enveja de l’oficina!