Nadal, època d’abundància, gratitud, alegria i moltes coses boniques; època en la qual, a la feina, ens omplen els calaixos d’aliment superflus, però molt desitjables, típics d’aquestes festes. Però, a més, també és època d’“enfrontar-se” a una quantitat de tiberis que superen amb escreix la nostra capacitat estomacal; d’acostumar-se a guanyar de dos a tres quilos gràcies a torrons, polvorons i embotits perquè “és el que toca”. Però, sabies que també hi ha alternatives més saludables?

Refruiting és una empresa que vol fomentar uns hàbits de vida saludables com a primer pas per a un millor rendiment i compromís empresarial. No obstant això, més enllà del seu compromís diari, també es preocupa pel benestar en general i per oferir opcions més sanes en qualsevol context. La seva última idea ha estat proposar una alternativa saludable a la cistella de Nadal tradicional.

Per què hauria de canviar la cistella nadalenca?

Molts ens passem l’any cuidant la salut i, de cop, arriben les festes, se’ns posen els ulls com plats i ho engeguem tot a dida. Tenir una relliscada amb l’alimentació de tant en tant no és un drama; però, quan ens regalen un lot de Nadal, la relliscada d’un dia pot arribar a convertir-se en una relliscada setmanal (si és que som capaços de deixar que duri tant).

Per això, optar per un lot que ens brindi salut, però alhora ens faci gaudir, és sens dubte una opció molt més recomanable.

Refruiting s’ha preocupat per elaborar unes cistelles que ofereixin productes amb una sèrie de característiques:

  • Productes amb més valor nutricional. A les cistelles de Nadal tradicionals prevalen els productes amb sucre blanc, olis refinats o embotits de baixa qualitat. No obstant això, en aquestes cistelles trobareu productes elaborats amb ingredients de qualitat i, per això, amb un valor nutricional més elevat.
  • Productes menys calòrics. De la mateixa manera, prescindeixen d’aliments de baixa qualitat i que aporten calories buides. En canvi, aposten per aliments que ens nodreixin alhora que ens facin gaudir.
  • Productes de qualitat i proximitat: Aquest tipus de productes prové de zones properes, fet que ajuda a reforçar l’economia local i a reduir la despesa energètica que produeix el transport.
  • Productes ecològics i ingredients naturals: La gent cada vegada és més conscient dels efectes negatius que certs conservants i additius poden tenir sobre la salut. Per això, intentar prescindir-ne i apostar per aliments purs o que continguin ingredients entenedores per tots és una bona aproximació a un estil d’alimentació molt més adequat. De la mateixa manera, apostar per aliments ecològics ens assegura que evitarem additius sintètics o pesticides nocius.

Els lots

A Refruiting trobareu diferents tipus de lots segons interessos i gustos.

Entre els més comuns teniu:

  • El Pack Bàsic, de 29,99 euros. Entre els seus productes hi trobareu mel artesana, paté ressò, oli eco de Jaén, arròs valencià i xocolata eco 82% cacau, entre d’altres.
  • El Pack Elements, de 39,99 euros. Amb vinagre DO Jerez, minixapata d’olives, vi negre DO, torró de xixona ecològic i sobrassada vegana artesana, entre d’altres.
  • El Pack Premium, de 59,99 euros. Entre altres productes, conté cava brut nature, olives d’anxoves selectes, paté d’anxova, mel artesana, xocolata eco 82% cacau i torró de xixona ecològic.

Cal destacar, a més, que Refruiting és una companyia compromesa amb la integració laboral de totes les persones i que col·labora amb el Centre Especial de Treball. Així que, un cop més, consumint aquest tipus de productes estarem contribuint a una tasca social.

Ens agrada mantenir-nos saludables al llarg de l’any, així que, per què no ho fem també durant les festes?

Glenn Cots
Glenn Cots

Dietista, graduada en publicitat i relacions públiques i divulgadora de nutrició i receptes saludables a glenncots.com

    @glenncots