Veritas obre dues botigues noves a Catalunya –al barri d’Horta de Barcelona i a la població de Masnou, a la zona del Maresme– que se sumen als 64 establiments que la cadena té distribuïts entre Catalunya, el País Basc, Navarra, Andorra, Balears i Madrid. Aquestes botigues ja incorporen el sistema de neteja i descontaminació de l’aire interior Veritas Pure Air, que la cadena ha llançat fa poc.

Amb aquestes obertures, la cadena de supermercats d’alimentació ecològica preveu obrir un total de sis botigues el 2019, en què invertirà uns sis milions d’euros. Veritas, que va tancar l’any 2018 amb una facturació de 82 milions d’euros, té una plantilla de 560 empleats, l’actiu principal per assolir la seva missió empresarial, que és fer que tothom tingui accés a l’alimentació més sana, l’ecològica.

Projectes d’impacte de 2019

La salut és un eix fonamental i la raó de ser de la cadena de supermercats. Per aquest motiu acaba de presentar Veritas Pure Air, un sistema innovador que neteja i descontamina l’aire en espais interiors perquè treballadors i clients respirin un ambient net.

Amb una inversió de més d’1,5 milions d’euros, Veritas Pure Air és la primera experiència en el sector de la venda al detall i d’alimentació a tot el món que permet disposar d’un ambient sense al·lèrgens ni contaminants perjudicials per a la salut en els seus establiments.

D’altra banda, l’acció social forma part de l’ADN de Veritas. Per això, a més de les accions dutes a terme fins avui, la cadena preveu desenvolupar iniciatives solidàries de més impacte, especialment vinculades amb la dona. Aquest és el cas de l’aliança recent amb Oxfam Intermón per desenvolupar una gamma de productes ecològics i de comerç just. És la primera vegada que Oxfam Intermón fa una aliança similar, i això és possible gràcies a la conjunció de valors i compromisos entre totes dues institucions.

Avenços en sostenibilitat: envasos de iogurt de paper

L’any passat, Veritas es va plantejar el repte d’eliminar els plàstics afegits dels productes que gestionaven directament. En aquest sentit, al llarg de l’any ha estat treballant en diferents iniciatives, entre les quals destaquen el farciment de paper per als enviaments de comandes fetes per via electrònica o els envasos de iogurt. “Des del mes de març, l’envàs del iogurt de marca Veritas és de paper i 100% reciclable; una innovació única al mercat de la qual ens sentim especialment orgullosos. No només reduïm l’ús de plàstics, sinó que hem aconseguit reduir les emissions de CO2 en un 35%”, conclou Silvio Elías, conseller delegat de Veritas.

Objectius de Desenvolupament Sostenible com a eines de gestió

Per ser fidel al seu propòsit i compromisos, Veritas s’ajuda d’eines de gestió amb un reconeixement internacional ampli com són l’estàndard i certificació B Corp i els OBJECTIUS DE DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE (ODS) de les Nacions Unides.

En aquest sentit, Veritas és el primer supermercat europeu amb la certificació B Corp i els ODS són el marc de referència global amb el qual la cadena de supermercats d’alimentació ecològica alinea el seu propòsit, compromisos i accions.

Segons Silvio Elias, “a Veritas creiem que, per oferir la millor alimentació, no només cal treballar un bon producte, sinó també ser una bona empresa. Per això, intentem, dia a dia, fer una gestió i operar de manera més conscient, responsable i sostenible”.