Compota de pastanaga i poma i hidratat de chía

Fotos: Becky Lawton

“Aquest mes pot arribar a ser dels més complicats de l’any”, diria el nostre sistema digestiu. Sopars, dinars, festes amb excessos… És el que toca i pot ser difícil mantenir uns hàbits saludables, tot i que des de la nostra pàgina podeu veure centenars d’idees healthy fins i tot per passar les festes.

De tota manera, sempre tenim el comodí de l’esmorzar. El que proposo avui és ben digestiu, reconfortant i deixa el paladar a gust. La idea és que el dia abans preparem una crema amb pastanaga i poma, cuita a foc lent amb canyella i llimona, després la triturem amb cúrcuma fresca (tot i que és opcional li dóna un toc interessant) i la reservem.

Al matí següent posem a hidratar llavors de chía amb llet vegetal (mentre ens arreglem per sortir, per exemple), i després ho barregem tot. Si tenim una mica més de temps, suggereixo acompanyar amb el caldo de la cocció de les pastanagues i les pomes, amb l’afegit de kudzú.

Tot el conjunt és pura nutrició per a la microbiota: polifenols, pectines, mucílags, midó resistent… Aquests dies és possible que els “habitants” dels nostres intestins tinguin molta feina, i una ajuda en forma d’esmorzar els anirà la mar de bé. Espero que ho tasteu i us agradi tant com a mi!

Aprofito per deixar-vos abraçades de pi i ametlles, petons de canyella i cacau i aromes de cardamom i clau. Bon any, comunitat!

La recepta

Per a 2 racions:

  • 2 cullerades de llavors de chía
  • Mig got de beguda vegetal
  • 1 poma
  • 1 pastanaga
  • La pell d’una llimona
  • 1 branca de canyella
  • 1 trosset de cúrcuma fresca d’1 cm aproximadament (opcional)
  • Per endolcir: edulcorant natural al gust
  • 1 culleradeta de kudzú (opcional)

Elaboració:

  1.     La nit anterior, poseu a coure la poma trossejada amb la pastanaga, la pell de llimona, la canyella i prou aigua per cobrir-ho tot. Porteu-ho al foc a coure fins que estigui tendre.
  2.    Coleu el brou (reserveu) i tritureu la poma, la pastanaga i la cúrcuma fins a tenir una crema.
  3.    L’endemà, poseu les llavors de chía amb la beguda vegetal i deixeu-ho prou temps perquè s’hidratin.
  4.    Serviu la crema amb les llavors de chía hidratades.
  5.    Si voleu aprofitar el brou de la cocció, dissoleu la culleradeta de kudzú en una mica d’aigua freda, afegiu-la al brou, porteu-ho al foc i deixeu que arribi al punt d’ebullició. Retireu i beveu. Molt reparador de la mucosa digestiva, ja que té efecte prebiòtic!

Adriana Ortemberg

Adriana Ortemberg
Naturòpata, escriptora de llibres d’alimentació i vida saludable i instructora de cuina vegetariana