Si teniu canalla, feu-ne! Aquesta recepta és una manera molt fàcil i divertida d’introduir els infants a la cuina saludable i al gust per les verdures i els seus diferents colors! Que en gaudiu!

Diuen que tot el que es pot menjar amb només dos dits crea addicció; en aquest cas, una de saludable i alhora molt pràctica! En podeu preparar una bona pila el cap de setmana quan feu batch cooking setmanal; si la matèria prima és fresca, us aguantaran en perfecte estat 3-4 dies. Si ho feu així, us serà fàcil incloure una bona dosi de vegetals sempre que ho necessiteu: són ideals per endur a la feina, a la platja, a un pícnic, a un àpat amb amics o família i, fins i tot –preneu nota els que no mengeu gluten–, per substituir un entrepà per esmorzar o per berenar! Amb l’arribada del bon temps, us solucionaran més d’un imprevist!

Els colors de les diferents verdures que contenen ja ens indiquen, d’entrada, que ens aportaran molts antioxidants, a més de vitamines, minerals, enzims i fibra. Si voleu fer plat únic, us suggerim que hi afegiu proteïna posant-hi tofu, ou o unes gambes saltades. Podeu variar la salsa i així tindreu la sensació que mengeu un plat diferent cada vegada. Queden molt bé amb soja o tamari, salsa de cacauet o salsa agredolça!

Vídeo-recepta: Biospace

Text: Dúnia Mulet. Estudiant en pràctiques de Grau Superior de Dietètica a l’IFPS Roger de Llúria