En molts casos, el pa pot ser problemàtic principalment perquè conté gluten. El gluten és una proteïna de la qual hem parlat moltes vegades i sobre la qual ens vam posicionar en contra fa algun temps pel seu caràcter inflamatori. Molta gent es beneficia d’eliminar-lo de la dieta, sobretot si forma part de la seva vida diària (molt comú en la dieta occidental).

Com substituir el pa?

Actualment hi ha moltes alternatives sense gluten al pa tradicional. No obstant això, moltes d’aquestes opcions continuen sent poc saludables perquè tenen greixos refinats i de baixa qualitat, sucres i farines poc saludables (com la de blat de moro, molt comú en productes ultraprocessats “gluten free”). Per això algunes persones, malgrat deixar el gluten, es continuen sentint inflamades, ja que eliminen un aliment problemàtic, però n’afegeixen altres d’igual d’inflamatoris.

Així que no es tracta de deixar el gluten i prou, sinó de triar aliments de més qualitat i que ens ajudin a reduir la inflamació que el nostre cos pot estar sofrint i que es reflecteix en males digestions, pell resseca o amb acne, pes mal regulat o altres problemes derivats més greus, com, per exemple, malalties autoimmunes, fatiga crònica, dolors articulars.

El fajol, el pseudocereal que hauria de formar part del dia a dia

El fajol és un pseudocereal molt nutritiu i naturalment sense gluten. És alt en proteïnes (té un perfil d’aminoàcids força bo), conté hidrats de carboni en forma de midó (que proporcionen a l’aliment un índex glucèmic mitjà-baix i eviten els pics d’insulina), és alt en fibra (la part més externa conté midó resistent, per la qual cosa es considera un bon prebiòtic), té antioxidants (ajuden a reduir la inflamació i millorar el perfil de greixos en sang) i conté diversos minerals (magnesi, potassi, coure, ferro, fòsfor), per la qual cosa es considera un bon remineralitzant, molt digerible i energètic, a més de ser un aliment saciant que ajuda a eliminar la necessitat de picar entre hores.

Per totes aquestes raons, el fajol es converteix en una de les millors alternatives al blat tradicional o a altres aliments rics en gluten. Tot i que també hi ha altres farines saludables com la de quinoa, arròs, fruits secs o llegums, per exemple.

Le Pain des Fleurs té una alternativa ideal al pa, els crackers de fajol, preparats a partir de matèries primeres mitjançant un procés d’extrusió que els dona una textura única i cruixent. Tenen molt poc sucre, gens de greixos i fins i tot tenen l’opció de no portar sal. Opcions saludables i aptes per a pràcticament qualsevol àpat del dia.

Després de convertir-se en líders del mercat, Le Pain des Fleurs s’ha mantingut fidel a la seva missió inicial: extreure el millor de la naturalesa i proporcionar la base per a una dieta més saludable. Per això, després del seu èxit i expansió a quaranta països, la marca va crear sabors nous, com els de quinoa, castanya, multicereals, ceba, cigrons, llenties verdes o arròs negre. Tots són alternatives saludables al pa tradicional, molt més digestives i fàcils d’introduir en qualsevol àpat.

En definitiva, si per alguna raó voleu reduir el consum de gluten o simplement afegir varietat a la vostra alimentació, podeu començar per incorporar alguna de les alternatives que ofereix Le Pain des Fleurs, tant en esmorzars, berenars o per acompanyar plats principals.