Som molta gent la que dinem a la feina cada dia i la tendència de les carmanyoles no para de créixer perquè ens permet estalviar diners i menjar més sa, ja que evitem caure en la temptació de comprar menjar precuinat de qualsevol supermercat.

Tuppers saludables

Això sí, quan preparem la carmanyola a casa, no val posar-hi qualsevol cosa! Perquè sigui saludable hem de seguir una sèrie de directrius.

Què ha de contenir una carmanyola saludable?

La carmanyola, al cap i a la fi, no deixa de ser un plat i, per tant, l’ideal és imaginar-nos-el amb les mateixes proporcions que el plat saludable de Harvard.

La base de l’alimentació han de ser les verdures i, per això, el 50% del plat ha d’estar compost per verdures i/o hortalisses: en forma d’amanida, a la planxa, al forn, al vapor… com més us agradi! L’important és que hi siguin. Una idea pràctica és aprofitar verdures que hagin sobrat del sopar anterior. De fet, quan cuineu al vespre, podeu fer-ne més quantitat per poder-ne reservar per a la carmanyola de l’endemà.

Si algun dia no us en sobren o no teniu temps de cuinar verdures, sempre podeu optar per preparacions ràpides i saludables:

  • Amanides, on només cal barrejar brots verds o enciam amb altres hortalisses que tingueu a la nevera.
  • Cremes de verdures a punt per consumir. Avui en dia, als supermercats ecològics o herbolaris hi ha pots de vidre amb cremes de verdures naturals que ens poden salvar un àpat quan no tenim temps de cuinar.
  • Verdures cuites de El Huerto de La Piara. Receptes a punt per consumir que ens permeten incloure més vegetals a l’alimentació de forma fàcil, ràpida i saludable, ja que no contenen conservants, colorants ni altres additius. N’hi ha de carbassó, carxofa, espàrrecs verds, albergínia i alls tendres i pebrot vermell, pebrot groc i ceba. Quan no tenim temps per cuinar, podem barrejar aquestes receptes de verdures amb altres aliments i crear plats deliciosos.

Per completar el 50% de verdures de la carmanyola, podem combinar el plat amb proteïna de qualitat, ja sigui vegetal o animal, i/o hidrats de carboni complexos, provinents de cereals integrals o tubercles. A més, sempre és interessant afegir-hi alguna font de greixos saludables, ja sigui amanint amb oli d’oliva verge extra, amb una mica d’alvocat o un grapat de llavors o fruits secs.

5 exemples de carmanyoles saludables

Us proposem algunes idees que us poden servir per preparar carmanyoles sanes i delicioses:

  • Amanida verda amb truita farcida de verdures (podeu aprofitar la recepta de carbassó, carxofa, espàrrecs, albergínia i alls tendres de El Huerto de La Piara).
  • Amanida d’hortalisses amb quinoa i llenties.
  • Cigrons amb fulles d’espinacs, alvocat, moniato al forn i la recepta de pebrot vermell, pebrot groc i ceba d’El Huerto de La Piara.
  • Arròs integral amb la recepta de carbassó, carxofa, espàrrecs, albergínia i alls tendres d’El Huerto de La Piara, ruca, ou dur i pesto.
  • Crema de verdures i lluç al forn amb patata refredada i pebrot vermell escalivat.