2222an pensem quina pot ser la millor manera de reforçar la pell, cabells i ungles, sempre pensem en el col·lagen, la proteïna més abundant del cos que ens aporta elasticitat a la pell i a les articulacions i ens ajuda a reforçar els ossos.

Quins nutrients ens ajuden a mantenir el col·lagen?

Sabem que, amb una bona alimentació rica en aminoàcids i en minerals, podem assegurar una bona síntesi de col·lagen, però també sabem que amb l’edat aquesta capacitat de regeneració minva.

Col·lagen per a la bellesa de la pell

Per millorar la qualitat, aspecte i elasticitat de la pell hem de cuidar l’alimentació, i prendre aliments rics en minerals, antioxidants i en proteïna de qualitat per nodrir i hidratar els teixits.

La fermesa i elasticitat de la pell la determina la presència de col·lagen, que fa que la pell estigui ben hidratada i la protegeix de factors externs com el sol, la contaminació i el fred. A més també és responsable de prevenir els signes d’envelliment i de combatre la flacciditat i la cel·lulitis.

Més enllà del col·lagen: necessitem els nutrients que el fabriquen

Però més enllà d’aportar col·lagen a través de l’alimentació o de prendre un complement d’origen boví o porcí, és important assegurar una dieta rica i variada que ens aporti una bona font d’aliments rics en els nutrients que participen en la síntesi correcta d’aquesta proteïna, que, a més de donar elasticitat a la pell i a les articulacions, també és important per als ossos.

Ens interessa que la dieta sigui rica en antioxidants, com les antocianines, que trobem al raïm i mirtil, i en vitamines A, C i E, a banda de minerals com el seleni i el zinc.

Com podem assegurar una bona síntesi de col·lagen amb aliments d’origen vegetal

A més de basar la dieta en aliments vegetals de colors variats, que ens asseguraran una bona font d’antioxidants, pot ser interessant reforçar l’alimentació amb  una combinació de mill vermell, rosa mosqueta, gavarrera i lli que ens aportarà una gran concentració d’antioxidants com la vitamina C, minerals com l’àcid silícic i omega-3, que participen en la formació del col·lagen.

Raabvital presenta aquesta combinació en un envàs únic que permet beneficiar-se còmodament de totes les propietats sense complicar-se la vida. Només cal prendre’n 40 g diaris, que es poden afegir a l’esmorzar barrejant-los amb els flocs de civada com si fos un porridge o en un batut o iogurt.

Si encara necessiteu més motius, heu de saber que té els segells de producte vegetarià-vegà, UE ecològic i sense lactosa, a més de l’etiquetatge orgànic DE-ÖKO-001.

Jordina Casademunt

Nutricionista i especialista en comunicació en salut

  @Jordinacasa   @jordinacasa
Jordina Casademunt

Ara pots demanar cita amb la
Jordina Casademunt a La Consulta de l'Ets
936 338 063 Correu electrònic