Amb pera, porro, gingebre, nous i formatge feta, aquestes sucoses i aromàtiques minitruites resulten molt fàcils de fer i molt pràctiques per tenir a mà aquest agost tan calorós sense complicar-se a la cuina i assegurar un plat senzill, lleuger i nutritiu. Estem tan acostumats a tenir a l’abast certs aliments, que de vegades és molt fàcil que els infravalorem; la pera es troba en el top de les fruites més consumides, i aquest aliment tan agraït forma part de la nostra existència des de ben petits: és un dels primers aliments que tastem, i la seva dolçor i frescor acompanyen molts dels nostres millors records.

La pera és una fruita sucosa i aromàtica, té una carn molt apreciada i és una de les primeres fruites, amb la poma, que van acompanyar l’home. Els grecs van iniciar el seu cultiu i el van portar per tota la zona mediterrània. Hi ha referències sobre l’ús de la pera en la Història natural de Plini el Vell, i fins i tot a L’Odissea d’Homer. Conté pectina, un tipus de fibra capaç d’absorbir les toxines de l’intestí; així doncs, resulta ideal per a la salut de l’aparell digestiu i per ajudar a prevenir malalties com el càncer de còlon o combatre el colesterol. Té, a més, potassi, magnesi i calci, que, units a l’acció dels àcids cafeic i ascòrbic, potencien el seu poder diürètic. La pera té també propietats antioxidants gràcies a la gran quantitat de vitamines que té. Així, aquesta fruita tan meravellosa és aconsellable per eliminar radicals lliures i enfortir el sistema immune.

A la cuina, la pera és una de les fruites més versàtils: combina molt bé tant en plats com cremes, amanides, batuts… com en postres. M’encanta la combinació del sabor dolç i refrescant de la pera amb el porro, les nous cruixents, la intensitat del formatge feta i el toc picant del gingebre. Per a aquesta recepta, només cal un motlle per a magdalenes, batre els ous i afegir-hi els ingredients. Es poden fer versions pròpies amb altres verdures i, així, tenir un assortiment variat. Hi he afegit unes fulles tendres de créixens per donar una mica de frescor i aprofitar també les nombroses qualitats d’aquesta planta, que conté més ferro que els espinacs, més calci que la llet, i més vitamina C que les taronges. Tota una delícia de sucoses minitruites per sorprendre convidats i ajudar a suportar la intensa calor amb aliments saludables.

La recepta

Ingredients (per a 12 minitruites)

  • 10 ous de gallines felices
  • 1/2 porro
  • 1 pera llimonera (o qualsevol de temporada)
  • 1 grapat de nous
  • Una mica de formatge feta o blau de cabra
  • Un tros d’uns 3 cm de gingebre ratllat
  • Uns brots tendres de créixens
  • Sal marina
  • Pebre

Preparació

Bateu els ous amb la sal i el pebre. Partiu les peres, traieu-los el cor i talleu-les a daus (no cal pelar-les si són ecològiques); afegiu-hi l’ou batut amb el porro tallat molt fi, les nous picades i el gingebre i repartiu en els motlles. Sobretot no els ompliu fins a dalt perquè la mescla podria vessar. Afegiu al centre de cada minitruita una mica de formatge de feta i uns brots de créixens. Poseu al forn a una temperatura d’uns 150 ºC-170 ºC màxim, deixeu que coguin uns 15-20 minuts i ja ho teniu a punt!

Que en gaudiu,

Molta salut!

Cristina Arroyo

Cristina Arroyo

Tècnica en dietètica i nutrició, naturòpata, assessora nutricional i cuinera saludable