Crema de remolatxa per purificar la sang

Arran de la publicació del llibre electrònic de la meva amiga i companya Elka Mocker (Lala kitchen) amb receptes de sopes i cremes d’hivern, he pensat que us podia explicar una de les cremes que més agrada als meus clients, a les persones que fan programes detox amb mi, a aquelles que han comprat el meu llibre i, per suposat, a mi mateixa.

A més, així t’ofereixo la possibilitat d’ampliar la col·lecció de receptes de cremes d’hivern perquè no t’avorreixis ni et cansis mai de sopar una crema saludable, deliciosa i nutritiva.

Aquesta crema de remolatxa agrada a tothom, grans i petits, i fins i tot a aquelles persones que normalment no els agrada la remolatxa. La recepta la pots trobar al meu llibre Detox SEN para estar sanos por dentro y bellos por fuera com a sopar del menú detox que hi proposo.

Què en saps de la remolatxa?

La remolatxa no pot faltar en un menú saludable, perquè és rica en vitamines i minerals amics de la nostra salut i bellesa −com ara el magnesi, el zinc i el calci−, en una combinació única que posa en marxa un agent prodesintoxicant en el nostre organisme i que, per tant, els converteix en excel·lents purificadores de la sang i del fetge.

A més, el seu alt contingut en fibra soluble −manté a ratlla els nivells de sucre i colesterol en sang−, i insoluble −ajuda a mantenir un bon tracte intestinal− complementa les funcions de neteja de l’organisme.

Remolatxa

Tal com ens explica la Montse Reus al Rebost dedicat a la remolatxa, les vitamines que més destaquen en aquesta hortalissa són:

  • Vitamina B2 o riboflavina: està relacionada amb la producció d’anticossos i de glòbuls vermells i col·labora en la producció d’energia i en el manteniment del teixit epitelial de les mucoses.
  • Vitamina B3: col·labora en el funcionament del sistema digestiu, el bon estat de la pell, el sistema nerviós i en la conversió dels aliments en energia.
  • Vitamina B6: participa en el metabolisme cel·lular i en el funcionament del sistema immune.
  • Vitamina B9 (àcid fòlic): intervé en la producció de glòbuls vermells i blancs, en la síntesi de material genètic i en la formació dels anticossos en el sistema immunològic. Indispensable també per a dones embarassades.

La remolatxa és un dels ingredients estrella per a aquelles persones amb falta de ferro, ja que és rica en aquest mineral mentre que a la vegada conté vitamina C, que va bé per absorbir-lo. Es pot menjar crua, també, tant en una crema, com com a ingredient de les amanides, en un paté, com si fos un hummus, espiralitzant-la com si fossin espaguetis, com a pickle (verdura fermentada), etcètera. I si la prefereixes cuinada la pots fer al forn, al vapor, bullida o a la papillota, per exemple.

Les persones que tinguin càlculs renals serà millor que substitueixin la remolatxa per pastanaga o carabassa, per exemple, ja que la remolatxa conté àcid oxàlic.

No t’oblidis de les espècies per purificar el fetge!

Per preparar aquesta crema de remolatxa hi he incorporat fulles de llorer, una planta medicinal que ajuda a perdre pes. És diürètica, elimina toxines de l’organisme, és beneficiosa en cas de malalties hepàtiques, i redueix l’estrès i l’ansietat.

Llaurer, ingredient cream de remolatxa

Com explica molt bé l’Elka al seu ebook, les cremes i sopes són ideals per prendre-les a la nit, ja que ajuden al procés detox de cos. Són fàcils de pair, ens relaxen i afavoreixen el descans nocturn, cosa que és molt important per l’endemà tenir energia i sentir-nos lleugers i renovats.

A més, prendre cremes a la nit ens permet jugar i experimentar amb diferents espècies i condiments, fer textures més o menys denses, afegir-hi varietat de toppings, utilitzar diferents verdures i hortalisses i, a més, afegir-hi d’amagat alguna verdura que normalment els petits de la casa no prendrien.

I ara prepararem la recepta…

Recepta pas a pas de la crema de remolatxa

Ingredients

  • 2 cebes grans tallades a mitges llunes
  • 3 remolatxes petites pelades i tallades a quadrats
  • 3 fulles de llorer
  • Julivert fresc
  • Germinats (alfals, bròquil, porro, raves, ceba, etc.)
  • Llavors o fruita seca
  • Oli d’oliva ecològic de primera premsada en fred
  • Sal marina sense refinar
  • Aigua de qualitat

Ingerdiets crema de remolatxa

Preparació

  1. En una olla, saltar les cebes amb l’oli, les dues fulles de llorer i una mica de sal durant 12-15 minuts.
  2. Afegir-hi la remolatxa tallada a quadrats, un polsim de sal i aigua que cobreixi un terç del volum de les verdures.
  3. Portar-ho a ebullició i reduir a foc mitjà. Coure amb tapa 20 minuts.
  4. Retirar les fulles de llorer i triturar amb el minipimer, passapuré o la batedora fins a aconseguir una consistència cremosa.
  5. Afegir aigua de qualitat a poc a poc fins a obtenir la textura desitjada.
  6. Servir amb germinats, una mica de julivert fresc i llavors o fruita seca.

Núria Roura
Núria Roura

Coach de salut per l’Institute for Integrative Nutrition de Nova York. És autora del llibre Detox SEN. Acompanya les persones a fer canvis d'hàbits profunds i progressius a través de retirs, acompanyament individual, programes en línia, formació i conferències. Comparteix el seu camí de sanació per inspirar a viure i menjar sense culpa, ansietat, culpabilitat ni etiquetes. www.nuriaroura.com

    @nuriarourasen