Crema de remolatxa

Arran de la publicació de l’ebook de la meva amiga i companya Elka (Lala kitchen) amb receptes de sopes i cremes d’hivern, he pensat que us podia explicar una de les cremes que més agrada als meus clients, a les persones que fan programes detox amb mi, a aquelles que han comprat el meu llibre i, per suposat, a mi mateixa. A més, així t’ofereixo la possibilitat d’ampliar la col·lecció de receptes de cremes d’hivern perquè no t’avorreixis ni et cansis mai de sopar una crema saludable, deliciosa i nutritiva. Aquesta recepta de crema de remolatxa agrada a tothom, grans i petits, i fins i tot a aquelles persones que normalment no els agrada la remolatxa.

Aquesta recepta la pots trobar al meu llibre Detox SEN para estar sanos por dentro y bellos por fuera com a sopar del menú detox que hi proposo. I és que la remolatxa no pot faltar en un menú saludable, perquè és rica en vitamines i minerals amics de la nostra salut i bellesa −com ara el magnesi, el zinc i el calci−, en una combinació única que posa en marxa un agent prodesintoxicant en el nostre organisme i que, per tant, els converteix en excel·lents purificadores de la sang i del fetge. A més, el seu alt contingut en fibra soluble −manté a ratlla els nivells de sucre i colesterol en sang−, i insoluble −ajuda a mantenir un bon tracte intestinal− complementa les funcions de neteja de l’organisme.

Tal com ens explica la Montse Reus al Rebost dedicat a la remolatxa, les vitamines que més destaquen en aquesta hortalissa són:

  • Vitamina B2 o riboflavina: està relacionada amb la producció d’anticossos i de glòbuls vermells i col·labora en la producció d’energia i en el manteniment del teixit epitelial de les mucoses.
  • Vitamina B3: col·labora en el funcionament del sistema digestiu, el bon estat de la pell, el sistema nerviós i en la conversió dels aliments en energia.
  • Vitamina B6: participa en el metabolisme cel·lular i en el funcionament del sistema immune.
  • Vitamina B9 (àcid fòlic): intervé en la producció de glòbuls vermells i blancs, en la síntesi de material genètic i en la formació dels anticossos en el sistema immunològic. Indispensable també per a dones embarassades.

La remolatxa és un dels ingredients estrella per a aquelles persones amb falta de ferro, ja que és rica en aquest mineral mentre que a la vegada conté vitamina C, que va bé per absorbir-lo.

La remolatxa es pot menjar crua, també, tant en una crema, com com a ingredient de les amanides, en un paté, com si fos un hummus, espiralitzant-la com si fossin espaguetis, com a pickle (verdura fermentada), etcètera. I si la prefereixes cuinada la pots fer al forn, al vapor, bullida o a la papillota, per exemple.

Les persones que tinguin càlculs renals serà millor que substitueixin la remolatxa per pastanaga o carabassa, per exemple, ja que la remolatxa conté àcid oxàlic.

Per preparar aquesta crema de remolatxa hi he incorporat fulles de llorer, una planta medicinal que ajuda a perdre pes. És diürètica, elimina toxines de l’organisme, és beneficiosa en cas de malalties hepàtiques, i redueix l’estrès i l’ansietat.

Llaurer

Com explica molt bé l’Elka al seu ebook, les cremes i sopes són ideals per prendre-les a la nit, ja que ajuden al procés detox de cos. Són fàcils de pair, ens relaxen i afavoreixen el descans nocturn, cosa que és molt important per l’endemà tenir energia i sentir-nos lleugers i renovats.

A més, prendre cremes a la nit ens permet jugar i experimentar amb diferents espècies i condiments, fer textures més o menys denses, afegir-hi varietat de toppings, utilitzar diferents verdures i hortalisses i, a més, afegir-hi d’amagat alguna verdura que normalment els petits de la casa no prendrien.

llavors

I ara prepararem la recepta…

Ingredients (els pots trobar tots a Biospace)

  • 2 cebes grans tallades a mitges llunes
  • 3 remolatxes petites pelades i tallades a quadrats
  • 3 fulles de llorer
  • Julivert fresc
  • Germinats (alfals, bròquil, porro, raves, ceba, etc.)
  • Llavors o fruita seca
  • Oli d’oliva ecològic de primera premsada en fred
  • Sal marina sense refinar
  • Aigua de qualitatIngerdiets crema de remolatxa

Ingredients crema de remolatxa

Remolatxa

Preparació

  1. En una olla, saltar les cebes amb l’oli, les dues fulles de llorer i una mica de sal durant 12-15 minuts.
  2. Afegir-hi la remolatxa tallada a quadrats, un polsim de sal i aigua que cobreixi un terç del volum de les verdures.
  3. Portar-ho a ebullició i reduir a foc mitjà. Coure amb tapa 20 minuts.
  4. Retirar les fulles de llorer i triturar amb el minipimer, passapuré o la batedora fins a aconseguir una consistència cremosa.
  5. Afegir aigua de qualitat a poc a poc fins a obtenir la textura desitjada.
  6. Servir amb germinats, una mica de julivert fresc i llavors o fruita seca.

Germinats

Crema de remolatxa

Núria Roura
Núria Roura

Coach de salut per l’Institute for Integrative Nutrition de Nova York. És autora del llibre Detox SEN. Acompanya les persones a fer canvis d'hàbits profunds i progressius a través de retirs, acompanyament individual, programes en línia, formació i conferències. Comparteix el seu camí de sanació per inspirar a viure i menjar sense culpa, ansietat, culpabilitat ni etiquetes. www.nuriaroura.com