Què sopo?

Inici / Què sopo? 29 d'agost 2016 per Núria Roura

Lasanya crudivegana

És un plat ideal quan tenim convidats perquè és molt vistós, és boníssim i és una manera original i sorprenent de menjar verdures crues més enllà de les amanides.

Lasanya crudivegana

Quan pensem en lasanya ens ve al cap el típic plat italià amb capes de pasta, carn o verdura, salsa de tomàquet i beixamel. No sé si li passa a gaire gent, però jo recordo que, quan em menjava una lasanya vegetariana, la gaudia al moment però després em costava molt de digerir. I suposo que les que estan farcides de carn encara deuen ser més indigestes per la combinació de pasta, carn i beixamel. Una bomba!

A més, ara a l’estiu sempre ve de gust alguna cosa fresca fàcil de pair i que no ens tregui temps per estar amb la família, els amics, a la platja, a la piscina o gaudint de l’aire lliure, així que aquest plat és un dels meus tops estiuencs!

Aquesta adaptació és molt fàcil de fer, ràpida i deliciosa. I com ja he dit no provoca sensació de pesadesa ni digestions lentes i pesades. Per això és també un plat ideal per sopar.

La combinació de carbassó, tomàquet i alvocat és una de les meves preferides a l’hora de fer una lasanya, ja que el carbassó dóna la consistència a la base, el tomàquet al mig és una explosió dolça i l’alvocat aporta el greix tan saludable i nutritiu que necessitem. Després, a mi personalment m’agrada molt combinar-ho amb una salsa suau d’espinacs i anacards amb un toc de llimona.

Com sempre, la recepta permet fer variacions segons les preferències de cadascú, com per exemple canviar la salsa per un hummus crudivegà de remolatxa, afegir-hi alguns espàrrecs o xampinyons saltats (encara que el plat llavors ja no sigui crudivegà), etc.

La millor manera de tallar les verdures a làmines és amb una mandolina, però si no en tenim ho podem fer amb un bon ganivet intentant que les làmines quedin ben fines.

És un plat ideal quan tenim convidats perquè és molt vistós, és boníssim i és una manera original i sorprenent de menjar verdures crues més enllà de les amanides.

Una cosa que m’agrada molt d’aquesta recepta també és que es pot deixar la salsa preparada a la nevera el dia abans, i fins i tot la coliflor, ja que com més estona es maceri més amorosa quedarà. Després el dia de fer la recepta pràcticament només quedarà muntar la lasanya.

La coliflor es pot menjar crua si es mastega molt bé. És interessant no cuinar-la perquè així n’aprofitem totes les vitamines, però també es pot fer al forn, per exemple. Només s’ha de posar aquesta mateixa barreja en una safata i deixar-la uns 20 minuts a 180 graus, més o menys, segons la potència del forn. És una opció per quan ja no fa tanta calor.

I parlant de la coliflor, aquesta verdura de la família de les crucíferes conté més del 90% d’aigua i pocs hidrats de carboni. A més, regula el trànsit intestinal perquè té molta fibra i és molt rica en vitamina C i en B9 (àcid fòlic), ideal durant l’embaràs. De minerals destacaríem el potassi, el magnesi, el ferro i el calci. La coliflor és una aliada si es vol perdre pes, ja que conté força potassi, que afavoreix l’eliminació de líquids corporals. També és un aliment que ajuda a prevenir el desenvolupament de les cèl·lules cancerígenes perquè, com que és un bon desintoxicant del fetge, ajuda a eliminar tots els tòxics que podrien generar aquest tipus de cèl·lules.

I ara preparem la recepta!

Ingredients

Ingredients lasanya crudivegana

  • 1 alvocat
  • 1 tomàquet gran
  • 1 carbassó
  • 1 tassa d’espinacs
  • 1 tassa d’anacards remullats tota la nit amb aigua de qualitat
  • 1 tassa de coliflor a trossets
  • oli d’oliva verge extra
  • sal rosa de l’Himàlaia o sal marina sense refinar
  • pebre negre al gust
  • cúrcuma al gust
  • lli mòlt al gust
  • unes fulles d’alfàbrega
  • vinagre de poma (un rajolí)
  • suc de mitja llimona
  • aigua de qualitat

Ingredients lasanya crudiveganaTomàquets

Preparació

  1. Per macerar la coliflor, poseu en un bol els arbrets de la coliflor, el vinagre de poma, la sal, l’oli d’oliva, la cúrcuma, el pebre negre, el lli mòlt i les fulles d’alfàbrega senceres. Barregeu-ho amb les mans per impregnar-ho bé i reserveu-ho mínim 30 minuts fora de la nevera. Remeneu-ho de tant en tant.Ingredients coliflor maceradaColiflor macerada
  1. Prepareu la salsa posant en el got de la batedora la tassa d’espinacs, els anacards colats, el suc de mitja llimona, una mica d’aigua i sal. Tritureu fins que la consistència sigui del vostre gust. Reserveu-la a la nevera.

Ingredients salsa

  1. Amb l’ajuda de la mandolina talleu a làmines primes el carbassó i el tomàquet. Feu el mateix amb l’alvocat però, si no us va bé amb la mandolina, ho podeu fer amb un ganivet.
  1. En un plat poseu una base de carbassó, dues o tres làmines, i seguiu amb el tomàquet, una mica de sal i oli. Continueu amb l’alvocat i una mica de la salsa que heu preparat.
  1. Repetiu el punt 4 les vegades que vulgueu.
  1. Decoreu la salsa amb uns quants anacards que haureu reservat.
  1. Per acompanyar, feu un llit d’espinacs i afegiu-ho la coliflor macerada.
  1. A gaudir de la lasanya més original!Lasanya crudivegana 2Lasanya crudivegana 3
Núria Roura

Núria Roura
Coach de salut per l’Institute for Integrative Nutrition de Nova York. És autora del llibre Detox SEN. Acompanya les persones a fer canvis d'hàbits profunds i progressius a través de retirs, acompanyament individual, programes en línia, formació i conferències. Comparteix el seu camí de sanació per inspirar a viure i menjar sense culpa, ansietat, culpabilitat ni etiquetes. www.nuriaroura.com
nroura@etselquemenges.cat

amunt

Apunta't a la xerrada de dimarts 17 d'en Marc Vergés on parlarem de la gran estafa del colesterol