I és que el mes de setembre és un mes de renovació, d’una nova oportunitat, estem tornant a l’escola, tornant a començar. Hi ha moltes opcions al nostre abast, tantes que ens podem arribar a marejar fins i tot abans de començar. Per això sóc partidària d’anar pas a pas, marcant objectius que siguin realistes i relativament fàcils d’aconseguir. D’aquesta manera podem celebrar cadascuna de les nostres victòries, continuar motivats i, amb un èxit consolidat, disposats a conquerir el següent repte.

I quin podria ser un propòsit relativament fàcil d’aconseguir, que et serà molt fàcil d’incorporar a la teva rutina diària i que farà que vulguis anar ràpidament a assolir el següent objectiu?

Començar cada dia amb un suc verd!

zumo-verde-detox-1

Aquest et farà començar el dia amb una súper aportació d’enzims, fitonutrients, minerals i vitamines, i serà la targeta d’embarcament perquè vulguis continuar el teu dia cuidant-te molt.

Aquestes petites bombes de clorofil·la, preses en dejú, van directes a la sang i de la nostra sang a les nostres cèl·lules. Els sucs verds són potents regeneradors cel·lulars i també són desintoxicadors i alcalinitzadors de la sang. A més són una boníssima font d’hidratació, ja que estimulen l’expulsió de les toxines. A més, al matí el nostre cos encara està portant a terme les funcions depuratives que han tingut lloc durant la nit, així que si l’ajudem i allarguem una mica el temps de dejuni nocturn estem afavorint el fet que el nostre cos es regeneri millor.

Un bon suc verd ha de ser agradable al paladar, però sense que això suposi un excés de sucre, ja que en no contenir fibra, pot produir un excés de glucosa en sang, amb l’estrès que això suposa per al nostre pàncrees. Això ho podem evitar escollint una fruita de baix índex glucèmic, com les pomes, tot i que la pinya també és acceptable.

De fulles verdes en podem afegir tantes i tan variades com ens vingui de gust, tenint en compte que com més verdes, més clorofil·la, però també seran més amargues. Es pot arribar a utilitzar un enciam sencer amb dues pomes i fins i tot afegir altres fulles verdes que ens vinguin de gust. A mi m’agrada molt afegir sempre unes branques d’api i, si n’és temporada, cogombre, ja que tots dos són molt remineralitzants i depuratius. Un altre ingredient estrella sol ser el julivert, que utilitzo pràcticament cada dia, per la seva alta aportació en ferro i vitamina C.

Un cop hem extret tot el suc podem optar per afegir alguna cosa més com ara germinat de blat en pols, espirulina o clorel·la en pols (totes tres coses són superaliments) i agitar bé el suc perquè es dissolgui.

És aconsellable prendre els sucs immediatament després de la seva preparació per evitar-ne l’oxidació i aprofitar tots els nutrients.

Si vols afegir un nou hàbit a la teva vida que t’ajudi a potenciar la teva salut i reforçar el teu sistema immunològic, aquest és un breu resum del que podries fer:

  • Quan et llevis pren un got d’aigua tèbia amb llimona (ajuda a alcalinitzar la sang, escombrar toxines i depurar el fetge).
  • Després continua amb un suc verd com aquest, variant les fulles cada dia i utilitzant també pastanaga i remolatxa.
  • Quan tinguis gana de veritat pren un esmorzar nutritiu i saludable com qualsevol dels que hem anat proposant en aquesta mateixa secció.

Si vols més informació i una guia completíssima i inspiradora sobre els sucs verds, et recomano moltíssim la compra del llibre Zumos verdes, de Carla Zaplana.

zumo-verde-detox-1-1

La recepta

Quantitat: uns 500 ml

Temps: 10 minuts

Estris: extractor lent o liquadora

Ingredients:

  • 1 rodanxa gruixuda de pinya
  • Mig enciam
  • 4 branques d’api amb algunes fulles
  • 1 cogombre
  • Un ram generós de julivert
  • 1 c de germinat de blat en pols (Salud Viva)

Preparació:

  1. Renta bé totes les verdures, talla-les a trossos petitons i passa-les per l’extractor lent.
  2. Si vols afegir el germinat de blat, posa’l al suc i agita-ho bé amb una cullera.
  3. Beu-te’l immediatament.

 

elka-ETS-1-web

Elka Molker
Health Activist & Clean Food Cooker