Les móres són una fruita excel·lent pels bioflavonoides, i el seu contingut en vitamina C i en betacarotè les converteix en magnífiques antioxidants.

Provenen d’Àsia i Europa i creixen als marges dels camins i en terrenys humits. La seva època de maduració és el final de l’estiu i el principi de la tardor.

Propietats, beneficis i receptes de les mores

Malgrat que se’n poden trobar de congelades, les que presenten més nutrients i són més gustoses són les acabades de collir als mesos d’agost i setembre. És molt important consumir productes d’estació, i potser aquesta és una oportunitat excel·lent per comprar amb el calendari a la mà.

Les 6 propietats nutricionals principals de les móres

  1. Tenen poques calories i més vitamina C que els cítrics. La vitamina C té un efecte antioxidant i intervé en la formació del col·lagen, els ossos, les dents i els glòbuls vermells, i afavoreix l’absorció del ferro.
  2. Com la majoria de les fruites, les móres són una bona font de fibra i milloren el trànsit intestinal.
  3. També contenen força ferro i potassi, que és necessari per a la transmissió i generació dels impulsos nerviosos i per a l’activitat muscular normal.
  4. També intervé en l’equilibri d’aigua dins i fora de la cèl·lula.
  5. Però el més important de les móres és la seva abundància de pigments naturals, especialment antocianines i carotenoides, que són uns antioxidants excel·lents.
  6. Les vitamines del grup B, en especial la tiamina, la niacina i la riboflavina, ajuden a tenir el sistema nerviós en perfecte estat de revista.

4 efectes importants de les móres sobre l’organisme

  1. Les móres tenen una qualitat energètica neutra i són dolces i amargues.
  2. Són bones per al fetge i els ronyons, i per aquesta raó es fan servir per controlar les funcions urinàries i la necessitat d’orinar amb massa freqüència. La substància responsable d’aquest efecte és l’arbutina, un glucòsid amb propietats diürètiques i antibacterianes.
  3. Les móres també netegen la sang de toxines i l’enriqueixen, i són un bon aliat en casos d’anèmia per la combinació de ferro i vitamina C que presenten.
  4. El suc de móra també pot combatre la diarrea.

Com escollir les millors móres

A la botiga trieu les que tinguin un color més brillant i intens i les que siguin de carn dura i seques, perquè les toves i humides es fan malbé de seguida. Deixeu-vos guiar també per l’olfacte: han de fer una olor intensa i perfumada.

Es fan malbé amb molta facilitat i un cop les hàgiu comprat deseu-les de seguida a la nevera, on es conservaran en perfectes condicions entre tres i cinc dies, aproximadament.

Recepta de Chia amb melmelada de mores per Elka Molker

Recepta de Chia amb melmelada de mores per Elka Molker

3 receptes ideals amb móres

Incorporeu móres durant l'últim mes de l'estiu; us proposem tres receptes que no us fallaran:

Adam Martín
Adam Martín

Periodista, escriptor, especialista en nutrició i salut.

  @adammartinsk?lang=es   @adammartinsk?hl=es