Nori és el nom japonès, però també es coneix en castellà amb el nom d’ova marina. Entre d’altres llocs es conrea a Galícia, al Regne Unit, a França i al Japó, on es ven en forma de làmines.

L’alga nori té un gust molt agradable, és molt fàcil de fer servir i és especialment bona per al cabell i les ungles. Es tracta de l’alga ideal per introduir-se en aquest nou món sense que les nostres papil·les gustatives es revoltin.

Propietats i beneficis per a la salut de l'alga nori

Les principals propietats nutricionals de l'alga nori

L'alga nori és una bona font de vitamines, minerals i clorofil·la.

Vitamines:

  • Vitamina A, 100 g de nori contenen 10.000 UI (Unitats Internacionals) de betacarotè (provitamina A).
  • Vitamines B, essencials per al sistema nerviós.
  • Vitamines C.

Minerals:

  • Calci, conté de 350 a 470 mg
  • Iode, de 2 a 8 mg
  • Ferro, de 30 a 40 mg
  • Potassi, 3.200 mg
  • Magnesi, de 80 a 90 mg

L'alga nori presenta també entre un 24 i un 35% de proteïna i conté un tipus d'àcid gras que prevé l'enduriment de les artèries i el seu contingut en aminoàcids la fa efectiva per disminuir la tensió arterial.

Finalment, l'alga nori destaca pel seu alt contingut en clorofil·la: un pigment verd que destaca per la seva capacitat d'oxigenar i depurar la nostra sang, ajudar a desintoxicar les nostres cèl·lules, afavorir la digestió i actuar com un gran diürètic.

Els 8 principals efectes de l'alga nori sobre l'organisme

  • 1. Afavoreix la dissolució i l'eliminació de dipòsits de greix
  • 2. Prevé l'arteriosclerosi.
  • 3. Ajuda a controlar la hipertensió.
  • 4. També està molt indicada per a tractar l'astènia
  • 5. És bona per a persones amb problemes digestius.
  • 6. Gràcies al seu contingut de provitamina A i el seu efecte remineralitzant serveix per reforçar l'estat general del cabell i les ungles.
  • 7. Com totes les algues, contribueix a eliminar metalls pesants de l'organisme com el mercuri.
  • 8. El iode que conté ajuda a millorar l'activitat de la tiroide, descongestiona els ganglis limfàtics, activa la secreció de les glàndules endocrines i facilita el metabolisme cel·lular.

Recepta de sushi vegetal per Bernard Benbassat

Sushi vegetal per Bernard Benbassat

Perquè introduir l'alga nori a la nostra dieta?

Si voleu començar a introduir-vos en el món de les algues, l'alga nori és una de les millors per fer-ho.

Perquè cal menjar algues? No són una menja originària del Japó i no estem donant sempre la murga que cal menjar productes de proximitat i del lloc on vivim?

Si bé és cert que les algues formen una part fonamental de la dieta japonesa, no són ni molt menys una exclusiva de la seva gastronomia. De fet, a la Costa Brava i a Galícia s’han menjat algues des de sempre, i també a Irlanda, Escòcia o Gal·les, on les fan servir per fer una mena de pa, el laverbread.

Introduir les algues en la vostra alimentació és una decisió intel·ligent: cap altre producte us aportarà tants minerals i tants beneficis.

Com he d'utilitzar l'alga nori a la cuina?

L'alga nori la trobareu:

  • En flocs, ideals per posar en sopes o amanides –de fet, les hi podeu posar on us vingui de gust—.
  • En làmines, que són per fer makis, en paquets de deu . Les làmines, les trobareu torrades –les podeu menjar directament— o sense torrar. Si és al cas, les heu de torrar lleugerament a uns 5 cm de la flama, per la part rugosa, fins que canviïn a un color verd brillant: es cosa d’un minut, menys fins i tot. També podeu fer-ho amb una torradora.

Si l'alga nori és de bona qualitat serà trencadissa, brillant i de besllum ha de tenir una transparència verdosa i una textura homogènia. La de mala qualitat és porpra, flàccida i de textura desigual.

Com dèiem, podeu fer servir l'alga nori per fer makis, boles d’arròs, postres de músic, en sopes, cremes i  purés, amb pasta, condiments de taula...

Les millors receptes amb alga nori

El xef Bernard Benbassat ens ofereix dues receptes molt fàcils amb alga nori per començar a introduir-la en la nostra cuina...

Adam Martín
Adam Martín

Periodista, escriptor, especialista en nutrició i salut.

  @adammartinsk?lang=es   @adammartinsk?hl=es