Coneixes alg√ļ a qui no li agradin els entrepans? Probablement no. Qui es pot resistir a aquest plat tan f√†cil, r√†pid i delici√≥s? No obstant aix√≤, estem parlant d’un plat saludable i complet? Doncs la veritat √©s que la majoria de gent associa els entrepans amb pa farcit amb embotit o formatge. Una preparaci√≥ a la qual li falten uns quants ajustos per considerar-se apropiada.

Els entrepans són presents a la vida de molta gent durant tot el dia: per esmorzar, per berenar i, fins i tot, per dinar i sopar. Per tant, assegurar-nos que el que estem ingerint és adequat és molt important.

√Čs cert que la varietat d’entrepans √©s infinita, per√≤ per garantir que estem optant per un plat complet i saludable haur√≠em de tenir en compte aquestes 6 regles que volem compartir amb tu:

  1. Escull un bon pa

Aquest aspecte √©s primordial per tenir un entrep√† de qualitat. Procura que el pa tingui el m√≠nim d’ingredients necessaris, que sigui de fermentaci√≥ llarga (aix√≤ ens ajudar√† a digerir-lo, a m√©s d’oferir-nos m√ļltiples beneficis) i, si pot ser, que sigui de farina integral i de cereals de qualitat. Si ja has fet el pas i el gluten no forma part de la teva vida, procura prendre farines de qualitat com el fajol, l’arr√≤s integral o la tapioca i defuig aquells pans que estan formats principalment per midons (en concret, el de blat de moro). Per√≤ si el gluten encara forma part de la teva vida, et recomanem que optis per varietats antigues com l’espelta o el kamut.

  1. Utilitza greixos saludables

No fugis dels greixos. S√≥n imprescindibles per a la salut de les nostres c√®l¬∑lules, per al manteniment estructural i el funcionament del nostre cos, per ajudar-nos a absorbir algunes vitamines i per aportar-nos sacietat. A m√©s, els greixos combinen molt b√© amb els carbohidrats, ja que ens ajuden a gestionar millor la glucosa a la sang. Aix√≠ que no t’oblidis d’afegir-los a totes les teves preparacions.

Les nostres opcions preferides s√≥n l’oli d’oliva verge extra, l’alvocat o les olives.

  1. Que no falti la prote√Įna

Les prote√Įnes s√≥n un dels nutrients fonamentals i imprescindibles per mantenir una bona salut. Ens ajuden a formar teixits, hormones i enzims i a mantenir una bona estructura dels nostres teixits, aix√≠ que no haurien de faltar en cap dels teus √†pats. Pots optar per prote√Įna vegetal (com l’hummus, el tempeh o el tofu) o animal (com el peix en conserva, els ous, l’embotit de qualitat o el pollastre).

  1. Incorpora vegetals a l’entrepà

Els reis del que √©s imprescindible, els vegetals. Sempre diem que les verdures haurien de ser la base de la nostra alimentaci√≥ i no podia ser diferent en un entrep√†. Els vegetals tenen una gran densitat nutricional, molta fibra, contenen m√ļltiples vitamines, antioxidants i clorofil¬∑la, entre altres beneficis. A m√©s, cada vegetal ens aporta diferents nutrients, per la qual cosa √©s important utilitzar-los de manera variada i incorporar diferents colors al llarg del dia (els aliments de color vermell s√≥n rics en licop√®, els de color blanc en fitoqu√≠mics com l‚Äôal¬∑licina, els verds en glucosinolats i √†cid f√≤lic, els morats en antocianines i els de color taronja-groc en betacarotens). Una altra bona opci√≥ √©s combinar verdures cuinades amb verdures fresques o posar vegetals adobats per donar-hi un toc diferent.

  1. Prescindeix d’aliments poc saludables

Encara que soni molt obvi, no pod√≠em deixar d’apuntar la import√†ncia de prescindir d’aliments poc saludables com els processats, les farines refinades, els greixos de baixa qualitat, etc. Centra’t a incloure els millors ingredients a l‚Äôentrep√† i defugir els aliments que no t‚Äôaportin beneficis.

  1. L’originalitat

Finalment, sigues tan original com puguis. Si ets d’aquells que menja entrepans de manera habitual √©s important que en vagis variant els ingredients. Aix√≤ et permetr√† aprofitar els diferents beneficis que et puguin aportar els ingredients que incloguis.

Si el que √©s m√©s dif√≠cil per a tu √©s incloure vegetals als entrepans, una bona opci√≥ √©s afegir-hi preparats de verdures. A Bocadelia trobar√†s dues gammes de preparats de verdures (una amb pebrot vermell, groc i ceba i l’altre amb alberg√≠nia, carxofa, carbass√≥, esp√†rrecs verds i alls tendres) que no contenen cap mena d’additiu i s√≥n totalment naturals. Opcions senzilles i r√†pides d’incloure verdures en l’alimentaci√≥. A m√©s, cada recepta combina diferents verdures, de manera que et podr√†s beneficiar de cada un dels ingredients que aportin.