Fotos: Becky Lawton

Es prepara en poc temps, no té sucre ni gluten i queda la mar de bé per activar-se i començar el dia. Us explico una mica els ingredients d’aquest esmorzar:

Beguda de teff: És un cereal antic, de gra molt petit, gairebé de la mida de la llavor de rosella, sense gluten, molt popular a l’Àfrica, on es conrea sobretot als camps d’Eritrea i Etiòpia, lloc on aquest gra suposa dues terceres parts de la dieta.

Cúrcuma: A Etselquemenges parlem molt d’aquesta arrel meravellosa, el principi actiu de la qual –la curcumina– té moltíssimes propietats terapèutiques: digestives, antiinflamatòries, antioxidants i anticancerígenes… Això no vol dir que bevent una infusió que contingui una mica de cúrcuma acabem amb alguna d’aquestes condicions de cop, però almenys sabem que, en aquest sentit, ens beneficia més que un cafè. El punt de pebre ens ajuda a absorbir millor la curcumina.

Dàtils: Els Medjoul, la varietat que més m’agrada, són més carnosos. Rics en vitamines del grup B, potassi i coure, són ideals per a esportistes o per fer servir com a endolcidor natural en qualsevol elaboració.

Poma i canyella: Sóc molt fan d’aquesta combinació! En un batut, una compota, ratllada crua o com, en aquest cas, feta a la planxa. És molt digestiva i ajuda a mantenir a ratlla el nivell de glucèmia.

La combinació de tot plegat resulta una alternativa d’allò més interessant per substituir el cafè amb llet i brioixeria. Us apunteu a l’experiència?

Fotos: Becky Lawton

La recepta

Per a 1 persona

  • 1 tassa de beguda vegetal (en aquest cas he fet servir beguda de teff)
  • ½ culleradeta de cúrcuma mòlta
  • 1 volta de pebre negre acabat de moldre
  • 2 dàtils Medjoul sense pinyol
  • 2 rodanxes gruixudes de poma
  • Canyella mòlta

Preparació

  1. Poseu al got de la batedora la beguda vegetal, la cúrcuma mòlta, el pebre i els dàtils. Tritureu molt bé i poseu-ho a escalfar en un cassó.
  2. Mentrestant, feu un forat al centre de les rodanxes de poma (per fer l’efecte rosquilla, però es poden deixar senceres).
  3. Empolvoreu les rodanxes amb canyella i coeu-les en una planxa ben calenta untada amb oli d’oliva o de coco.
  4. Serviu.
Adriana Ortemberg

Adriana Ortemberg
Naturòpata, escriptora de llibres d’alimentació i vida saludable i instructora de cuina vegetariana