Si sou seguidors de l’alimentació saludable, segur que heu sentit a parlar dels aliments processats i de com afecten la salut de manera negativa. No obstant això, hi ha matisos: hi ha processats dolentíssims i d’altres que, si els aprenem a reconèixer, són una bona alternativa per al dia a dia.

productos procesados saludables

Per detectar els aliments processats sans, és important saber llegir i entendre les etiquetes. Així, per exemple, un mal processat es pot identificar per la quantitat d’ingredients que porta (no hauria de contenir-ne més de tres o cinc), la majoria conté quantitats afegides de sal, sucre, greixos trans i greixos parcialment hidrogenats, additius, antioxidants, conservants, emulgents, potenciadors de sabor, entre d’altres.

Què és un bon processat?

Hi ha uns quants exemples de processats saludables que podem trobar al mercat i, de fet, alguns formen part de la nostra alimentació des de fa milers d’anys. El pa, per exemple, és un aliment processat; també el formatge o el iogurt.

Un bon processat fa que l’aliment segueixi assemblant-se a l’ingredient original, que el procés industrial no n’hagi empitjorat el contingut i qualitat nutricional, que no estigui carregat de components innecessaris que l’organisme no reconegui i que no suposi una càrrega tòxica.

5 bons processats que podem consumir tranquil·lament

Sempre recomanem processar els aliments a casa, però el ritme de vida actual fa que no puguem dedicar a la cuina tot el temps que seria convenient. Per això, els processats saludables representen una bona opció per estalviar temps sense perdre nutrició. I si són de producció ecològica, molt millor.

Vegem-ne cinc exemples bàsics:

  1. L’oli d’oliva extra verge
  2. Les verdures congelades (espinacs, faves, pèsols, mongetes…)
  3. Productes elaborats a partir de cereals integrals: macarrons, espaguetis o pa de qualitat
  4. Tahina o altres cremes de llavors/fruits secs
  5. Els llegums cuits en pot o hummus

A més de no ser perjudicials per a la salut –sinó tot el contrari–, aquests processats ens ajuden a consumir aliments que, d’altra manera, no prendríem. Per exemple, moltes vegades deixem de banda els llegums, que aporten molts nutrients i són una font excel·lent de proteïna vegetal, perquè cal dedicar molt de temps a preparar-les. Comprar-los de pot o en forma d’hummus és una forma de no apartar de la dieta aquest aliment tan interessant.

Això sí, és importantíssim triar una marca que faci servir ingredients de primera qualitat, ecològics i que elabori els productes de manera que preservin el valor nutritiu i organolèptic dels ingredients.

La Piara, una marca que cada vegada més aposta per la producció ecològica, ens proposa dues varietats d’hummus, que, a més de ser delicioses, ens salvaran entre hores o els àpats amb convidats:

Són dues receptes cuinades només amb ingredients naturals de producció ecològica; aptes per a dietes vegetarianes i adequades per a celíacs. Podríeu fer-ho vosaltres mateixos, però La Piara ho fa per vosaltres.