Segurament encara no us heu cansat de sucar bastonets de verdures o de pa en l’hummus tradicional. Perquè… qui es pot avorrir de l’hummus? Aquesta preparació tan deliciosa sol ser present en gairebé qualsevol reunió d’amics, taula festiva o pica-pica.

I encara que sabem que així, tal qual, és deliciós, ens agradaria explicar-vos que hi ha altres maneres de preparar-lo, amb cigrons o sense, que poden convertir-lo en un plat encara més sorprenent i exquisit. Us ensenyem les nostres alternatives preferides.

6 alternatives a l’hummus de cigrons

1-Hummus de remolatxa

Segur que aquesta versió és la que heu vist més per Instagram. El color fa que el plat no passi desapercebut. Simplement cal barrejar l’hummus de sempre amb una remolatxa cuita per obtenir aquest color rosa tan increïble. És una manera ideal d’incloure una bona quantitat d’antioxidants a la dieta.

2-Hummus d’alvocat

Us agrada l’alvocat? Llavors segur que us agradarà l’hummus d’alvocat. Proporciona una textura encara més cremosa i suau a l’hummus i a més aporta una bona quantitat de greixos saludables i fibra. Podeu afegir-hi algunes fulles d’alfàbrega, un potent antibacterià, per donar-li un gust encara més increïble.

3-Hummus de carxofes

Aquesta versió tan deliciosa és molt fàcil de preparar: només cal substituir els cigrons per cors de carxofa. Les podeu fer servir fresques (les haureu de coure fins que quedin ben tendres) o, si teniu menys temps, podeu comprar directament els cors de carxofa en conserva.

4-Hummus d’albergínia

Aquesta versió d’hummus no porta cigrons i es coneix com a babaganuix, mutàbal o crema d’albergínia. Per preparar-lo, només cal coure l’albergínia (al forn, sota el grill, a la barbacoa o com més us agradi), retirar-ne la pell i les llavors del centre i barrejar-la amb la resta d’ingredients. Per donar-li un toc diferent, decoreu amb més llavors de sèsam o amb uns pinyons torrats i un rajolí d’oli.

5-Hummus de carbassó

Aquesta alternativa d’hummus és una de les versions que solen fer les persones que segueixen una dieta paleo. Té una textura molt cremosa i segur que hi haurà qui no s’adonarà que no porta cigrons. Per fer-lo, heu de pelar el carbassó i barrejar-lo amb la tahina, l’all, el comí, el pebre vermell, la sal, la llimona i l’oli d’oliva.

6-Hummus d’altres llegums

Heu intentat substituir els cigrons per altres llegums? Feu-ho amb mongetes, llenties vermelles, azukis o llegums frescos com els pèsols o les faves, per variar una mica més la dieta o per sorprendre els convidats.

Però si, per coses de la vida, no teniu temps de preparar res de l’anterior, a La Piara tenen receptes que segur que us sorprendran i semblaran tretes de la vostra cuina. Heu provat la seva hummus de curri? El d’albergínia amb tahina? I el de carxofa amb olives negres? Totes aquestes versions demanen estar una bona estona entre fogons, així que aneu a agrair tenir alguna al rebost per a ocasions especials. Si us agrada el tradicional, no us perdeu la seva recepta clàssica d’hummus en versió ecològica o convencional.